allyse Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har lyst å kjøpe et par t-skjorter fra ThinkGeek.com... Er det noen som har erfaringer med toll og moms på klesprodukter? Etter mine enkle utregninger blir det ca: 204 for produktene 123 frakt = 326 (404 inkl mva) + 200 i tollgebyr = 604,- Blir det virkelig så dyrt eller er det noen smutthull en plass? Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Be ThinkGeek.com å sende varene i flere deler slik at summen for en pakke ikke overstiger 200kr. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Be ThinkGeek.com å sende varene i flere deler slik at summen for en pakke ikke overstiger 200kr. Det er ikke lett det da når portoen/forsendelsen koster nesten like mye som kvoten... Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Det er ikke lett det da når portoen/forsendelsen koster nesten like mye som kvoten... Isåfall tar geek.com seg uforbeholdent mye i porto. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 eh.. 123kr mye? jeg betalte 83$ for noen (eller, vel.. mange) klær jeg bestilte fra hottopic.com i går. det blir vel i underkant av 600kr eller så. Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 eh.. 123kr mye? jeg betalte 83$ for noen (eller, vel.. mange) klær jeg bestilte fra hottopic.com i går. det blir vel i underkant av 600kr eller så. LOL.....83$ i porto og ekspedisjonsgebyr??????? Hvor mye veide de klærne? 400 tonn? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 allyse: spør thinkgeek om de kan skrive en lavere verdi på pakka slik at verdien av varen kommer under 200kr. Da slipper du jo veldig mye billigere fra det. De kan jo alltids Husk også at det er kursene på http://www.toll.no/omregningskurser.html som gjelder når du skal beregne om du kommer under 200kr grensa og ikke dagens dollarkurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå