FiffA Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Har et Geforce 8800 GTS Fatality 320MB kort i min PC, men når jeg starter opp og sånt og maskinen har gått en stund ligger temperaturen på kortet på 68 grader. Dette er litt for høyt til at pcen ikke gjør noe, så når jeg spiller med høy grafikk på Company of Heroes. Fryser maskinen seg etter 10-15 min spilling. Har fått tips om å kjøpe ny vifte til kortet som gir bedre kjøling. Så hva slags vifte skal jeg kjøpe til mitt 8800 GTS 320mb Fatality kort ? Hilsen FiffA Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 vet du hvor varmt det er når Pcen fryser? 8800 kortene skal jo ha bra nok kjøling 68 grader høres heller ikke særlig ekstremt ut.. mitt 8800 GTS holder gjerne 75 grader når jeg har spilt et par timer. Sikker på at det er GPU som er problemet? Jeg vet forresten ikke om det finnes noen decent kjøler til 8800 kortene bortsett fra den orginale. Lenke til kommentar
FiffA Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Hmm når jeg spilte i går var temperaturen på 73 grader, mulig den var litt høyere. Men jeg var så rask jeg kunne med å trykke alt+tab ut av spillet og lese av Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Vis skjermkortet er 73grader load så er nok ikke det grunne til at skjermkortet kræsjer. Lenke til kommentar
FiffA Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Hmm alt annet av hardware i maskinen har bra temperatur, mulig kortet som er defekt ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det kan hende ja, mitt GTS når glatt 80grader under spilling og det fungerer fremdeles. Lenke til kommentar
FiffA Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Må nesten være 8800gts kortet som streiker, siden maskinen låser seg bare. Får ingen blue screen eller noe sånt. Og det er bare visuelle som fryser, musikk og sånt fortsetter som vanlig i bakgrunnen og sånt. Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Temperatur er nok ikke problemet.. det skal mer til enn 70-75 grader før PCen fryser.. mulig du sliter med dette: http://www.microsoft.com/whdc/device/displ...dm_timeout.mspx Jeg har faktisk samme problemet med mitt 8800 kort.. eller jeg hadde har ikke hatt det på en stund nå, men med min flaks kommer det sikkert tilbake igjen om en stund. Det som skjer da er at skjermen blir svart, mens musikk og alle andre lyder i spillet fortsetter. I de fleste tilfeller varer det noen sekunder før man blir kastet ut av spillet, og ender opp i desktop.. I noen spill kommer spillet tilbake igjen etter noen sekunder, og man kan fortsette. Jeg har hatt dette problemet med World in conflict (der stopper hele spillet opp, og jeg må ta ctrl+alt+del), Timeshift demoen (fryser helt), Crysis (fryser i et par sek, før jeg kan fortsette), Bioshock (fryser helt), Oblivion (Fryser noen sek før jeg kan fortsette). Som sagt har problemene mine blitt mindre i det siste (har ikke hatt det på et par uker), men jeg aner ikke hvorfor. jeg har bare oppgradert drivere, windows update osv. kanskje det har gjort underverker.. sjekk ut disse: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=846319&hl= (min egen tråd) og http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=31913 Kan det være problemet? Endret 14. desember 2007 av mr_tambourine_man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå