Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen har klikka fullstendig, fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Første problemet mitt (som var ca for 1 mnd siden) var at, da jeg slo på laptopen, stoppa den ved "No bootable disc found_" og sto sånn hele tiden. Etter noen ganger av/på fikk jeg "Operative system not found_" eller noe i den dur.

Reinstallerte Windows XP, og funka fett, men den kom igjen. Reistallerte windows, fungerte bra i 2 uker, helt til jeg fikk meg en ny pc, og flytta den vekk, klikka den igjen. Men når jeg skal velge hvor jeg vil installere windows, så finner den ikke harddisk navnene (Det står

-: 70008mb Free

istedenfor

C: 7008mb Free)

Og jeg får ikke installert windows på den. EDIT: Nå finner den hd navnene og jeg kan installere windows på den..

Kan det være at en kabel har løsna? Eller om hardisken er ødelagt? har ingen garanti på den lenger -.-

Endret av xninja92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo være en kabel som har løsnet... Men generelt sett, når en harddisk begynner å fuske, er det i alle fall min erfaring at harddisken holder på å dø. Anbefaler deg derfor sterkt å ta backup av viktige filer, så kan du jo skru opp maskina og sjekke etter at kabelen og strømpluggen står i skikkelig, hvis du er datakyndig nok til det, hvis ikke kan du jo ta med laptopen til en datamaskinforretning eller en kompis og få de til å gjøre det for deg. Vil nok ikke koste mye. Lykke til!

Lenke til kommentar
Kan jo være en kabel som har løsnet... Men generelt sett, når en harddisk begynner å fuske, er det i alle fall min erfaring at harddisken holder på å dø. Anbefaler deg derfor sterkt å ta backup av viktige filer, så kan du jo skru opp maskina og sjekke etter at kabelen og strømpluggen står i skikkelig, hvis du er datakyndig nok til det, hvis ikke kan du jo ta med laptopen til en datamaskinforretning eller en kompis og få de til å gjøre det for deg. Vil nok ikke koste mye. Lykke til!

er det bare å åpne lukket og sjekke om kablene sitter godt i?

evt. Hvis jeg må bytte hd, er det samme hd på laptoper? eller har de sine egne?

Lenke til kommentar

Laptopdisker er ofte i 2,5" standarden sammenlignet med de tradisjonelle 3,5" som finnes i stasjonære.

for meg så høres det ut som en defekt disk.

Lenke til kommentar

Dersom du må bytte er det mest sannsynlig en 2,5" IDE (S-ATA dersom den er rimelig ny, men da har du jo garanti) harddisk, det er ikke samme som i stasjonær - da er det 3,5".

PS: Vær sikker på at du ikke har en minnepenn i en USB-port, dette kan medføre at maskinen prøver å boote fra denne dersom den er "feil" satt opp i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...