agathe_t Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Jeg kjøpte en Nokia N73ME i november 2006, og har hatt en del problemer med denne. Sendte den inn for reklamasjon for ca to mnd siden til Norwegian Telecom/GSM.no. Har ikke hørt noe fra GSM.no, heller ikke fått noen bekreftelse på at de har mottatt telefonen jeg sendte til dem i retur. Har sendt flere eposter til dem, og sendte en nå i kveld. Da fikk jeg dette svaret: "Norwegian Telecom har sett seg tvungen til å avvikle driften av selskapet. Har du spørsmål angående mobiltelefon eller abonnement kan du kontakte Chess på telefon: 06060, på e-post: HYPERLINK "mailto:[email protected]"[email protected] eller i resepsjonen deres i Møllendalsveien 1. Service og saker som allerede er innlevert til oss vil bli behandlet og utsendt når de er ferdig behandlet. Alternativt vil dere bli kontaktet av oss. Om du trenger service eller support kan du klikke HYPERLINK "http://www.gsm.no/service.html"HER for mer info. NB: VI HAR DESSVERRE IKKE MULIGHET TIL Å SVARE PÅ DIN HENVENDELSE Vi er veldig lei oss for at vi har blitt satt i denne situasjonen. Mvh Norwegian Telecom HYPERLINK "http://www.gsm.no/"www.gsm.no" Det jeg lurer på, får jeg tilbake pengene for telefonen som ikke fungerer? Får jeg evt tilbake telefonen jeg sendte inn for to mnd siden? Hvilke rettigheter har jeg egentlig? Endret 14. desember 2007 av agathe_t Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Reklamasjoner er vel en sak mellom eieren av telefonen og selskapet som lager dem (altså nokia) så at gsm.no legges ned skal ikke ha noe spesielt å si for deg. Hør med chess eller hvem det er som kan kontaktes for spørsmål og spør om telefonen din er sendt videre til nokia osv og hvordan du skal gå videre frem med reklamasjonen. Dette er iallfall det jeg føler meg ganske sikker på. Garanti og reklamasjonsrett følger telefonen og har ikke noe med butikken du kjøpte den i å gjøre. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Er i akkurat samme situasjon som deg. Sendte inn min telefon for tre uker siden og har sendt krav om lånetelefon og purring da jeg så dette i dag. Håper jeg får telefonen tilbake igjen slik at jeg kan reklamere direkte til importør eller produsent. Noen som har fått telefonen tilbake etter oppløsningen? Endret 17. desember 2007 av Frekkas Lenke til kommentar
klb Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 I og med at det står at alle servicer som er sendt inn vil bli behandlet regner jeg med at de har sendt den videre til et firma som f.eks Deltaservice. Ved konkurser er det bakenforliggende ledd, dvs levrandøren, som skal kontaktes. Jeg ville først forsøkt å ringe Nokia Customer Care for å høre med dem om dem kan ha noen løsning på saken din. Kan hende de vet hvilket verksted firmaet du kjøpte telefonen hos har serviceavtale med. Dermed kan de ta kontakt og ordne opp for deg. Reparasjonstiden på 2 måneder burde gjøre sitt til at Nokia er interessert i at denne blir raskest mulig ferdig. Om firmaet hadde eksistert kunne du faktisk gått og krevd ny mobil pga lang reparasjons tid. Hvis ingen ser ut til å kunne hjelpe deg ville jeg rettet krav om omlevering/heving av kjøp til konkursboet til firmaet. Lenke til kommentar
agathe_t Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Siste nytt i saken. Fikk en ny Nokia N73ME i posten på fredag, og en faktura på 4099kr. Dette etter at jeg ikke har hørt en lyd fra gsm.no/norwegian telecom siden jeg sendte telefonen inn i oktober. De har ikke gått konkurs, men lagt ned driften i følge Chess. Prøver nå å finne ut hva de mener med fakturaen på 4099kr. Ikke pokker om jeg betaler totalt 8268 kroner for en telefon med så mye feil på. (Har sjekket, og det er ikke samme fakturanr eller kid som var på fakturaen jeg betalte 20. oktober 2006.) Jeg ville jo uansett heve kjøpet på telefonen, og dette ga jeg beskjed om i oktober da jeg sendte inn telefonen. (Telefonen ble mottatt i beg. av november 2006, så "ettårsgarantien" gjaldt fortsatt.) Er ganske frekt å sende en ny telefon og i tillegg kreve betaling for den Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Kanskje, kanskje ikke, det hele ville jo bero på HVORFOR de sendte deg regningen. Hvem er utsteder på regningen? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Uff service norge. Minner meg om den gang telefonen min var inne 5 måneder. Det som hjelper med sånne saker er å lage skikkelig kvalme for alle som er innvolvert. Den som roper høyest og truer med media og forbrukerrådet får ofte vilja si. Dette er sikkert en slik sak der ingen bryr seg fordi tidligere arbeidstaker har begynt med noe annet eller sagt opp. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Uff service norge. Minner meg om den gang telefonen min var inne 5 måneder. Det som hjelper med sånne saker er å lage skikkelig kvalme for alle som er innvolvert. Den som roper høyest og truer med media og forbrukerrådet får ofte vilja si. Dette er sikkert en slik sak der ingen bryr seg fordi tidligere arbeidstaker har begynt med noe annet eller sagt opp. Det er som regel de som skriker som småunger som også har minst å fare med. Trussler kan du godt komme med, men det er ikke gitt du følger opp eller kommer noe vei med det. Jeg har stort sett vunnet samtlig mine saker ved å ta det opp med leder, ikke lage kvalme for alle i prosessen. Så rådet ditt må vel være det siste jeg noen gang hadde gitt andre. Og jeg finner det merkelig at folk opplever så lang servicetid, personlig har jeg ikke hørt om venner eller hos meg selv som har hatt en slik opplevelse, så unskyld, men tar 5 måneder med en klype salt. Lenke til kommentar
agathe_t Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Kanskje, kanskje ikke, det hele ville jo bero på HVORFOR de sendte deg regningen. Hvem er utsteder på regningen? Ca slik så den ut, og er skrevet ut på et hvitt A4-ark vedlagt telefonen jeg mottok: Salg - faktura Side 1 Norwegian Telecom LTD AS Kanalveien 54 Postboks 44 Kristianborg 5822 BERGEN Telefonnr. 55387750 Faksnr. 55387751 Org.nr. 977030218MVA Bank DNB NOR Kontonr. 52020514418 22. Januar 2008 Faktira til-kundenr. XXXXXX Fakturanr. XXXXXX KID. XXXXXXXXXXXX Web ordrenr. Ordrenr. XXXXXX Bokføringsdato 22.01.08 Forfallsdato 05.02.08 Priser inkl. mva Ja Nr. 1068 Beskrivelse Nokia N73 Music Edition Black Serienr. XXXXXXXXXXXXXXX Antall 1 Salgspris 4 099,00 Raba Beløp 4 099,00 Totalt NOK inkl. mva 4 099,00 25% Mva. 819,80 Totalt NOK eks. mva 3 279,20 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 har du ringt nummeret og spurt hva dette gjelder da? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Da har jeg endelig fått orden på telefonen igjen. Sendte den til Deltaservice i Drammen som er SonyEricssons hovedverksted. Reklamasjonen gikk som en lek. Norwegian Telecom kan brenne. Lenge. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Uff service norge. Minner meg om den gang telefonen min var inne 5 måneder. Det som hjelper med sånne saker er å lage skikkelig kvalme for alle som er innvolvert. Den som roper høyest og truer med media og forbrukerrådet får ofte vilja si. Dette er sikkert en slik sak der ingen bryr seg fordi tidligere arbeidstaker har begynt med noe annet eller sagt opp. Dette er virkelig det dårligste rådet du kan gi. Man kommer lengst ved å være høflig, saklig og HA GREIE PÅ SINE RETTIGHETER. Kommer du skrikende inn i en butikk og lager kvalme, kommer Securitas og tar deg med ut. -snubbel Lenke til kommentar
glosi Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Uff service norge. Minner meg om den gang telefonen min var inne 5 måneder. Det som hjelper med sånne saker er å lage skikkelig kvalme for alle som er innvolvert. Den som roper høyest og truer med media og forbrukerrådet får ofte vilja si. Dette er sikkert en slik sak der ingen bryr seg fordi tidligere arbeidstaker har begynt med noe annet eller sagt opp. Du ville aldri fått hjelp av meg om du kom til meg, uansett hvor lang telefonen din hadde vært på service. Håper du aldri får hjelp i en butikk med den holdningen du har til butikkansatte heller. Normal høflighet er det man kommer lengst med. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Uff service norge. Minner meg om den gang telefonen min var inne 5 måneder. Det som hjelper med sånne saker er å lage skikkelig kvalme for alle som er innvolvert. Den som roper høyest og truer med media og forbrukerrådet får ofte vilja si. Dette er sikkert en slik sak der ingen bryr seg fordi tidligere arbeidstaker har begynt med noe annet eller sagt opp. Du ville aldri fått hjelp av meg om du kom til meg, uansett hvor lang telefonen din hadde vært på service. Håper du aldri får hjelp i en butikk med den holdningen du har til butikkansatte heller. Normal høflighet er det man kommer lengst med. Om folk faktisk viste hvilke lønns- og arbeidsvilkår butikkansatte faktisk har, ville de gladelig gitt hele lommeboka og gold-VISA'et med kode og alt... Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Kanskje, kanskje ikke, det hele ville jo bero på HVORFOR de sendte deg regningen. Hvem er utsteder på regningen? Ca slik så den ut, og er skrevet ut på et hvitt A4-ark vedlagt telefonen jeg mottok: Salg - faktura Side 1 Norwegian Telecom LTD AS Kanalveien 54 Postboks 44 Kristianborg 5822 BERGEN Telefonnr. 55387750 Faksnr. 55387751 Org.nr. 977030218MVA Bank DNB NOR Kontonr. 52020514418 22. Januar 2008 Faktira til-kundenr. XXXXXX Fakturanr. XXXXXX KID. XXXXXXXXXXXX Web ordrenr. Ordrenr. XXXXXX Bokføringsdato 22.01.08 Forfallsdato 05.02.08 Priser inkl. mva Ja Nr. 1068 Beskrivelse Nokia N73 Music Edition Black Serienr. XXXXXXXXXXXXXXX Antall 1 Salgspris 4 099,00 Raba Beløp 4 099,00 Totalt NOK inkl. mva 4 099,00 25% Mva. 819,80 Totalt NOK eks. mva 3 279,20 Spørsmål: Har du bestilt en ny Nokia N73 Music Edition Black fra Norwegian Telecom? Hvis ikke, så finner jeg det ufattelig merkelig at de sender deg en, for de kan vel ikke forvente at du skal betale for noe du ikke har bestilt. Dersom du kjøpte den i november 2006 så er den fremdeles innenfor garantitiden på to år. Nå begynner det å bli en stund siden du starta den tråden her. Hvordan står saken nå? Jeg håper for Guds skyld at du ikke har betalt regningen ... Endret 26. februar 2008 av Peckish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå