Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kun cd funksjonen virker, ikke selve spilleren [løst]

Torjus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom plutselig til å tenke på at det der er jo en dvd spiller.... har du koblet ledningen som skal til brekket?? den skal kobles som en sikkerhet, slik at du ikke kan kjøre og se på film samtidig... men kobler du den til jord, så funker det hele tiden ;)

Skal prøve, men spiller skal jo kunne spille av musikk alikavel? Ingenting virker jo utenom at jeg kan stappe inn og ut cd/dvd plater.

Opdatering:

Prøvde nå å koble den på jord (er ikke jord og minus det samme?). Prøvde begge deler ihvertfall, men ingen av delene virket.

Sjekket spenningen.

8,9 volt mellom rød og svart.

11.6 volt mellom gul og svart.

Er det normalt at det skal være så lav spenning mellom rød og svart? Kanskje det er det som gjør det?

Ikke nødvendigvis, høres ut som det skal kobles en ledning til, til +.... Men jeg regner med at det fulgte med en monteringsanvisning??

Både gul og rød (begge er pluss) er koblet til. Eneste som ikke er koblet til er den blå. Auto antenne eller noe sånt, er den noe vits?

Endret av Torjus
Lenke til kommentar

Den blå skal til auto antenne, eller til separat forsterker, hvis du har det...

Det er for lite spenning på den røde ledningen, så der er det noe feil... høres ut som dårlig kontakt/brudd i ledningen..

Det er også for lite spenning på den gule ledningen, så jeg foreslår at du legger opp en ny ledning, med litt tykkelse, direkte fra batteriet (husk sikkring ved batt) og inn til spilleren... så kobler du både gul og rød til den ;)

Lenke til kommentar
Kom plutselig til å tenke på at det der er jo en dvd spiller.... har du koblet ledningen som skal til brekket?? den skal kobles som en sikkerhet, slik at du ikke kan kjøre og se på film samtidig... men kobler du den til jord, så funker det hele tiden ;)

Den jeg skal ha har også den sikkerhetsaken. Får kjøpt den lokalt så de fikser kablene ferdig:P

Men de jobber stadig med å gjøre denne vanskeligere å omgå.

Lenke til kommentar

Nå viser det seg jo at spilleren "husker" ikke. Dvs at radiokanalene lagres ikke osv. Dette er pga den ikke får spenning/strøm når tenning er skrudd av. Kan jeg strekke en ny ledning (+12V) fra en annen plass som er fast uansett til spilleren? Skal den på gul eller rød ledning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...