madammim Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 For første gang i julekalenderens historie var jeg såpass sikker at jeg kunne avlevere svar uten å søke meg frem til svaret, kun regne litt på kalkulatoren. Dette takket være Simen1 som en gang rettet meg i en tråd der jeg var helt på bærtur. Så da ble det vel sikkert feil, og jeg kan skylde på Simen1 Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 god oppgave, trengte kalkulatoren her ja Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Tabellen finnes på nett (om man leter litt), men er fortsatt usikker på det jeg nevnte i min forige post. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det slo meg akkurat at jeg har krysset av for feil Tenke seg til at jeg tenkte feil vei da, lal. Lenke til kommentar
stormx Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Regner med at det er forsinkelse for 1 bit det er snakk om her? Hvis ikke vil vel alle svarene være riktig på et eller annet bit-antall!? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Ja, det er sikkert 1 bit. De har ikke skrevet noe spesifikt. Var ikke så vanskelig oppgave, i hvert fall når man har kalkulator. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg kan røpe at utregningen som oftest inneholder cot(e^(i+x)/ln2) og litt til. Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Antar at det er forsinkelsen for lesing før du får 1 bit vi skal finne, og at AL=0 for DDR2 og DDR3 Endret 14. desember 2007 av Mr.Hamburger Lenke til kommentar
icc Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Herre.. får nestn latterkick av å lese det her Sorry, men blir ikke å poste mitt svar på forumet før i morgen Lenke til kommentar
stormx Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg kan røpe at utregningen som oftest inneholder cot(e^(i+x)/ln2) og litt til. Syns jeg hørtes über avansert ut Sammenlignet tre regnestykker jeg og fant frem til et tall som var minst. Svarte deretter Men jeg er langt ifra noen ekspert... -_- Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg kan røpe at utregningen som oftest inneholder cot(e^(i+x)/ln2) og litt til. Å du tok den lette veien du Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Dette var den letteste konkurransen til nå. Trengte ikke lete etter svarene en gang. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Et lite tips, en kjent norsk hardware side la engang ut formelen for å regne ut dette... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Du er klar over at du bare minsker dine egne sjanser for å vinne når du sier slikt? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Et lite tips, en kjent norsk hardware side la engang ut formelen for å regne ut dette... Hintet står 8 poster over. Endret 14. desember 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Okei da var det jo ikke et tips allikevel, og jeg tror ikke at de fleste som gjør disse konkurransene leser på forumet uansett. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Formelen for dette står nok spikret inn i hodet mitt etter dette. Tok meg et kvarter å finne den (dum som jeg var lette jeg ikkje på den ene siden der jeg nesten alltid har funnet det rette svaret), men så lærte jeg i alle fall noe nytt i dag. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Et stk. hint fjernet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Fårstår ikke helt hvor konkret spørsmålet er, mulig hw.no kan hjelpe her. Mener dere hvilket alternativ som har lavest tallverdi når man ser på cas oppsettet eller hva som til syvendet og sist er raskest`? Vel, man må bare tolke hva HW.no legger i ordet "forsinkelse". Hvilken bevnevning brukes f.eks når posten, NSB, SAS, bussen eller lyden på filmer er forsinket? "frames", meter, rpm eller noe annet? Regner med at det er forsinkelse for 1 bit det er snakk om her? Hvis ikke vil vel alle svarene være riktig på et eller annet bit-antall!? Minnebussen er en parallell buss så det sendes mange bit samtidig. 64bit per minnebuss faktisk. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Så hva var egentlig riktig svar på denne luken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå