Bone Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Heisann! Prøvde såvidt Neverwinter Nights 2 nå, og jeg liker det så langt veldig godt! Anyway; (Ingen spoiler, i grunnen), jeg er akkurat ferdig med tutorial -opplegget, og jeg har nå vært med å beseire angrepet på West Harbour, og skal i gang med å lete etter "the Shard".. Det jeg lurte på er; når jeg løp rundt og skulle samle militias (5 stk) for å få de til å bli med å kjempe, så var jeg veldig rask.. dvs; Jeg pauset spillet en del for at tiden ikke skulle gå, slik at de jeg skulle redde ikke skulle dø ifra meg.. Er dette nødvendig? Vil slike "nøkkelpersoner" dør hvis de ikke er innenfor synsrekkevidde? Når er de eventuelt utenfor denne rekkevidden? Og jeg hater og elsker at jeg får noen moralske valg av og til.. som å enten hjelpe de ungene, eller bli med å kjempe mot "the third wave of attack".. eller det angående grisen under The Harvest Fair! Lite spørsmål til; Har disse valgene MYE å si, eller er de bare små trivialiteter? Takker Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Vet ikke helt hva du mener med det første spørsmålet, men ang. valg så påvirker de fleste Good/Evil & Lawfull/Chatoic. Men det kommer også valg som påvikrer historien i spillet til en viss grad. Du kan f.eks velge å hjelpe bandittene istedet for vaktene. Mange av valgene dine påvirker hjelperene dine, om de liker deg eller ikke. Endret 13. desember 2007 av StormKnight Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Okei, takk! Flott.. spennende! :tw00t: Dårlig forklart, men; Kunne én, eller flere, av de 5 jeg skulle redde dø? La oss si at jeg hadde brukt veldig mye tid helt i starten, rett etter at jeg hadde fått i oppdrag å finne de 5 som kunne hjelpe.. at jeg hadde snakket med presten(?) som står stasjonert ved huset til min fosterfar.. at jeg hadde gått rundt og somlet litt.. Kunne da noen av "nøkkelpersonene" (i.e. en av de 5) dø mens jeg somlet rundt? Takk for svar! Lenke til kommentar
andir Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Nei, ingen hadde dødd. Du kunne sett på film, lært deg kung-fu og 40 språk, og de hadde fortsatt vært like levende. Hvem som lever eller dør har ingen påvirkning på spillet uansett, så lenge du får tak i nok folk til å forsvare landsbyen. Når det gjelder valg, så er det meste små trivialiteter. Du må, hvis jeg husker riktig, redde ungene uansett hva du svarer. Det ser kanskje ut som de har flere valgmuligheter, men i realiteten er utkommet det samme hele tiden. Når du er ferdig med Neverwinter Nights 2, så anbefaler jeg å kjøpe tilleggspakken: Mask of the Betrayer, som er milevis bedre enn NWN 2. I tillegg kommer det veldig snart en Adventure Pack, samt utvikles det en veldig lovende mod satt i Planescape-universet, som du kan se video av her: . Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Takker Hørtes flott ut! Skal se videoen! Til informasjon så spiller jeg KUN singleplayer.. I'm that kind of guy! Lenke til kommentar
andir Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Singleplayer foretrekkes av undertegnende, óg. NWN 2 er uansett et elendig multiplayerspill sammenlignet med forgjengeren. Her er noen intervjuer fra utviklerne av Adventure Pack-en, som heter "Mysteries of Westgate". Kommer ut så snart Atari får satt sammen et distribusjonssystem. - Intervju @ RPGWatch.com - Intervju @ RPGCodex.net Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Meget bra! Du har sikkert prøvd noen andre RPG-spill, som NWN1 (jeg har ikke prøvd det), Gothic -serien, The Elder Scrolls, KotOR, Baldurs Gate og sånn også!? Hva synes du om NWN2? Er det bra? Singleplayer-vice, altså!? Fornøyd? Litt off-topic, men har nå egentlig fått svar på det jeg lurte på først, så.. Takk, takk Lenke til kommentar
andir Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Har spilt Neverwinter Nights m/ tilleggspakkene, KotOR 1 og 2, The Elder Scrolls: Oblivion (som er min hittil største spillskuffelse) og litt Morrowind (det kræsjet stadig vekk, så jeg gav opp). Gothic-serien har jeg ikke spilt, dog har jeg 3-eren som ligger og støver ned på hylla. Det virket lovende, men grunnet tekniske problemer kommer det nok til å ligge der en stund til. Har egentlig ikke så god fartstid innenfor RPG-sjangeren, men interessen har vokst kraftig i det siste. Har planer om å spille gjennom både Baldur's Gate-serien, Icewind Dale-serien, Fallout 1 og 2, Planescape: Torment, Arcanum osv... Det kommer til å ta mye tid jeg ikke har for øyeblikket, så det må dessverre vente. NWN 2 har en grei historie, forsåvidt. Den er veldig klisjé, skal det nevnes (du er den tilsynelatende ukjente men utvalgte personen som må beseire en gammel ondskap som vil ødelegge verden, bla bla bla), og første akt har noen veldig kjedelige sekvenser. Det tar seg opp etter første akt heldigvis, og du møter noen veldig artige karakterer underveis, så det er definitivt verdt å spille gjennom en eller to ganger. Mask of the Betrayer er noe helt annet, dog. Gled deg til det. Jeg undrer fortsatt på hvorfor Gamer.no ikke har skrevet en omtale av det, selv om jeg ikke forventer at de har tid eller mannskap til å omtale alle spill. Det er synd, dog, for flere burde gjøres oppmerksom på denne perlen. Edit: Kan gjøre oppmerksom på at 1.11 patchen til NWN 2 kom ut nå nylig. Det oppstod noen merkelige bugs (f.eks. en rekke nye spells uten beskrivelser og funksjon vises i magiboka, som skal legges til i 1.12), så det kommer en hot fix i løpet av neste uke. Endret 14. desember 2007 av andir Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Sier meg vel enig med det meste som er sagt her. NWN2 er et bra single-player spill, men utvidelsespakken Mask Of The Betrayer er et veldig mye bedre RPG, hvis du spør meg. Som posteren over nevner er historien i NWN2 litt klisjèaktig, selv om noen punkter og tvister underveis er veldig, veldig gode. Hvis du vil ha bra historie, er NWN2+Expansion et veldig bra valg. Hvis du vil ha mye valgfrihet, er det spill som Oblivion som gjelder. Når det gjelder Gothic-serien, var jeg en stor fan av eneren og toeren. Treeren likte jeg aldri, bortsett fra at det var pent å se på. Altfor dårlig historie, altfor mange bugs. Generelt, hvis du vil lese skikkelige reviews av RPG-spill, gjort av skikkelige RPG-ere; sjekk ut rpgcodex, http://www.rpgcodex.com. Knallbra review av Mask of the Betrayer fins her; http://www.rpgcodex.net/content.php?id=159. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå