Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp jeg skal ha tvillinger! hvilken bil?!?!

hda

Anbefalte innlegg

Hehe, som det framgår av topic, har plutselig fått et akutt behov for å gå til anskaffelse av bil med stor plass, et behov som ikke blir mindre av at jeg pr i dag har en hund som normalt okkuperer hele bagasjerommet. Setter stor pris om noen kan tipse meg om litt større biler i prissegmentet 180.000-220.000.

Som dere skjønner er det snakk om en brukt stasjonsvogn. Har kikket på alt fra litt eldre BMW 5 og Saab 9-5 til nyere Opel Vectra og VW Passat, men har litt problemer med å bestemme meg for ny/gammel og traust/ikke fullt så traust.

Alle forslag mottas med takk!

hda

(som bare må innse at planen om en Land Rover Defender skrinlegges inntil videre)

Endret av hda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hda

(som bare må innse at planen om en Land Rover Defender skrinlegges inntil videre)

Noe du kommer til å takke gud for senere i livet :p

Som dere skjønner er det snakk om en brukt stasjonsvogn. Har kikket på alt fra litt eldre BMW 5 og Saab 9-5 til nyere Opel Vectra og VW Passat, men har litt problemer med å bestemme meg for ny/gammel og traust/ikke fullt så traust.

Fult brukbare biler alle sammen, synes at BMW 5-serie med stor diesel eller ikke alt for liten bensinmotor er en

bil som gir masse kjøreglede for pengene.

Av feilhjulstrekkerne er Vectra min favoritt, mulig å få fatt i et pent eksemplar med litt motor til en overkommelig pris.

Trim/styling koster heller ikke allverden.

Lenke til kommentar

Du skal ha ganske god pakke-disiplin for å få med deg både fruen og to barn/barnestoler + stor bikkje og tvillingvogn i tillegg til feriebagasje. Kan hende det ikke blir mye bilturer første året, men ganske snart vil du ha behov for å få med deg pikkpakk for en helg.

Kanskje du skulle vurdert enda større biler?

F. eks. MB V-klasse http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11945888 gir deg nok en fleksibilitet du vil sette pris på.

Lenke til kommentar
Vi hyller tysk motorkvalitet !

Få deg en bmw 5-serie med disel, - god plass for deg, kjerringa, Tor og Odin.

Lykke til hda!

Gamlingen har kjøpt seg en E39 stv med 3l turbo diesel, greit nok at det er godt med motor og gode kjøre egenskaper, men jeg vil ikke påstå at det er en stor bil, det er trangt i baksetet og du kan kjøre mye mindre ting i areal enn det man kunne med den gamle bilen han hadde, opel omega b 2.5 TD

Men du blir nok å bytte bilen før ungene blir bort imot 2m :p

Lenke til kommentar

tror nok stasjonsvogn blir liten.. flerbruksbil er nok det du bør sjekke ut.

ta med deg bikkja, tvillingvogna og barnestol og dra rundt til bilforhandlere og prøv.

en flerbruksbil med separate stoler bak, ta ut midtstolen i rad 2, er det plass til bikkja mellom setene?

barnevogna inn bak uten å demontere hjulene?

mange flerbruksbiler har bakster med inntegrerte barnestoler, du spare en del plass med det + at de alltid er tilstede i bilen.

da har du en 4 seter med plass til tvillingvogn og hund, og du slipper å ta med svigermor på tur :)

sjekk også at sikkerhetsbeltene er lange nok til barnesetene, det er alldeles ikke alle biler hvor beltene er lange nok.

Lenke til kommentar

Saab 9-5 og BMW 5-serie er begge veldig gode biler, men er redd for at det kan bli trangt om plassen med to barneseter, hund og eventuell bagasje. Ville nok som han ovenfor foreslår tittet nærmere på minivaner og slike flerbruksbiler i stedet:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11988404

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11834586

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11704345

Det er jo klart at du sprenger alle grenser hva gjelder trausthet med en slik biltype, men unger i dag tar større plass enn de gjorde for 30 år siden. Det er slutt på det å stappe hele familien inn i en Boble og reise på tre ukers bilferie til Vest-Tyskland.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Alle forslag mottas med takk!

Tenkt på Ford mondeo da? De har jo brukbar plass, og en 130hk diesel så har du en nokså kurrant kjøremaskin :thumbup:

Endret av Reppemarkus
Lenke til kommentar

Med bikkje og tvillinger er det ingen stasjonsvogn som har bra nok plass til barnevogner og bikkje i bagasjerommet. Har selv en Toyota Hiace 4wd som er bygd om til personbil, gørrkjedelig og kjøreegenskaper er fraværene men du får med deg alt, kan trille vogna rett inn og den har lite feil. Når barna ikke trenger vogn lenger gjør Stasjonvogn jobben sin.

Eventuelt Caravelle, den har bedre komfort og kjøreegenskaper, men tilgjengjeld mer feil.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...