Gå til innhold

NOEN TIPS?? (sliter med bråk(¤#)


Anbefalte innlegg

Har en AMD duron 850 (klokka til 950). Cpu'n ligger stabilt på rundt 40 grader, men det bråker for mye!! (har den seff på på nattan,og det er ikke så lett å få sove). Så jeg lurte på om det er noen som vet om noen svært stillegående vifter. (evt. noen steder på nettet hvor jeg kan bestille det)

tnx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe ny vifte. Du kan koble vifta vifta til 5 volt istedenfor. På de store hd-kontaktene fra strømforsyninga er svart jord, gul 12 volt og rød 5 volt. Finn fram tang, teip og kapp til slik at vifta går på 5 og ikke 12 volt.

 

Bakdel: Du må nok klokke ned igjen. Kansje du tilogmed må klokke lavere enn default, eventuelt kan du prøve å redusere spenninga på cpu-en.

 

Ev. kan du koble til en bryter slik at du kan svitsje mellom 12 og 5 volt. Når du spiller spill kan du da klokke opp og kjøre 12 volt, om natta klokker du ned igjen og kjører 5 volt.

 

klokker du nok ned og setter ned spenninga nok, kan du kansje skru av hele vifta, og bare ha passiv kjøling.

 

Strømforsyningsvifta er heller ikke noe hokkus pokkus å få til å gå på 5 istedenfor 12 volt.

 

mvh

Are-Harald

 

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-01-07 00:17 ]

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Funnel og Taisol CGK760 funker dårlig. Det ga faktisk dårliger kjøling enn orginal vifta. HAr testet både til å suge og blåse + orgianl vifta + funnel + 80mm vifte (Enermax m./rheostat).

 

Den beste kjølinga fikk jeg med orginal vifte.

 

Funnel er noe dritt.

 

Lzr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-01-07 00:17, arehb skrev:

Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe ny vifte. Du kan koble vifta vifta til 5 volt istedenfor. På de store hd-kontaktene fra strømforsyninga er svart jord, gul 12 volt og rød 5 volt. Finn fram tang, teip og kapp til slik at vifta går på 5 og ikke 12 volt.

klokker du ned igjen og kjører 5 volt.


mvh

Are-Harald


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-01-07 00:17 ]</font>


 

 

Har en server med Duron 850 som står på døgnet rundt. Det jeg gjorde var å sette den på 7 volt noe som reduserte støynivået betraktelig, men som sagt må du antagelig klokke ned igjen til 850. Men hva har vel egentlig 100Mhz å si...

Lenke til kommentar

arehb sa at man kan kjøre ned viften til 5 volt om natten, men vil da den kjølingen viften lager holde til en AMD Atlon XP 1900+ som kjører uten ventemodus med screensaver på? Vil det være fare for å brenne prosessoren da? (Vil ikke brenne flere prosessorer, den siste kjøringen uten vifte kosta meg 2000 kr :().

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøre screensaver? Noe annet enn Blank Screen bruker jo CPU unødig.

Jeg har en Athlon TB 1400 med CGK760, har laget egen fanadapter og satt på en temperaturregulert vifte jeg tok fra en gammel strømforsyning. Når jeg kjører CPUcool med 'Forced Athlon Cooling' og PC gjør noe lite stressende over natta (f.eks. DC...) kommer CPU ned på ca. romtemperatur selv om vifta bare såvidt går.

Lenke til kommentar

Se her:

http://www.stud.ifi.uio.no/~kyrreaa/images...ed_in_timmy.jpg

(Advarsel: 1,3 MB, 2400x1800 pixel)

 

Det er min server.

Den er vannkjølt og allt er hjemmesnekra.

 

Hvis man kombinerer det SilentDrive, som jeg bruker i den andre PC'en min, så skulle det bli ekstremt stille.

Bilde av andre PC:

http://www.stud.ifi.uio.no/~kyrreaa/images/cartman.jpg

(Advarsel: 1,3 MB, 2400x1800 pixel)

 

Jeg skal få satt in SilentDrive bokser i den vannkjølte PC'en hvis jeg ikke lager noe selv. Tenkte på å lage en boks med vannkjøling. Da trenger jeg ikke bruke disker som ligger på bare 5w effekt. Lager nok en boks for to disker eller no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...