FiberKneip Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Heisann og god aften... Har støtt på en aldri så liten motbakke. Har fått en printserver inn i huset slik at alle maskinene i huset kan benytte samme printer. Problemet er som følger: Har innstallert printeren på alle maskinene som er koblet opp mot LAN (Er så heldig at vi har kablet nettverk i hele huset). Vi har også en bærbar maskin som benytter seg av trådløst nettverk og det er her jeg har støtt på et lite problem. På alle maskinene som benyttet seg av kablet nett var det ingen problemer med å finne printserveren og innstallere printeren osv, men på den bærbare som nyter godt av trådløst nettverk greide jeg ikke å finne printserveren. Den er koblet til internett så den er på nettverket....delvis. Slenger med en illustrasjon av hele sullamitten hvis det hjelper. Modem: Aner ikke Switch: D-Link 10/100 sak... WAN Router: D-Link Di-624+ (tror jeg) P-server: Cnet sak... P.S - Ikke skyt meg for mine Paint egenskaper Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Tegningen var da riktig så fin den Men hva med å bruke den trådløse routeren som bare et tilgangspunkt? For du trenger vel egentlig ikke en router der? Da kan du sette IPadressen til den trådløse routeren til en adresse i samme rangen som resten av nettverket ditt, slå av DHCP serveren, og så koble kabelen i en av LAN portene, istedenfor WAN porten... Da blir den trådløse maskinen på samme nettverk som de andre, og burde finne printserveren uten noe problem! Bare spør hvis noe er uklart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå