Gå til innhold

Er bærbar verdt å kjøpe?

Lapette

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg er en aktiv gamer som beynner å bli ganske lei av Pc-en min og vurderer å kjøpe en laptop.

Men ettersom hva jeg ser koster dette vanvittig mye her i Norge.

Mens på Ebay.com kan man finne Amerikanske 3ghz's, 200gigabytes geforce fx, 17" skjerm - Laptoper til under 9000 og frakt på ca 300kr..

Lønner dette seg..

Jeg skjønner at dette lønner seg prismessig, men all den amerikanske harwaren?

Skiller den seg ut fra den norske..

Kan jeg bruke Norske komponenter sammen med de amerkianske, eller er det to forskjellige systemer.

Lurer også på om det virkelig er verdt å kjøpe laptop i det hele tatt.

Jeg er en del på LAN partyer og tilbringer mye tid foran skjermen.

Burde jeg heller satse på en stasjoner, eller hva?

Hvis noen med erfaringer fra Laptop og.. sånn.. kunne svare på denne posten hadde're vært bra..

-Lapette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du importerer PC må du regne med toll og avgifter. Det er ingen forskjell på norske og amerikanske komponenter. De er uansett alle produsert i Taiwan!

Selv bruker jeg laptop, men dette er fordi jeg er student og er avhengig av å dra med meg PC'en. Hvis du ikke skal ha med deg maskinen er det mye billigere og mer praktisk å kjøpe stasjonær.

Lenke til kommentar

Jeg går med samme tanker som deg, å hoppe til en bærbar. Er lei av kluss og støy.

En annen mulighet er et barebonesystem, Shuttle har en del gode muligheter. Disse er små og hendige, og støyer lite. Her har du en test; http://www.ocshoot.no/shuttlexpc-01.htm

Ellers kommer Zepto med "widescreen" bærbar med 15,2 tommers skjerm til våren. Dell kommer vel også med noen nye bærbare modeller, så det kan uansett lønne seg å vente litt med bærbar.

Lenke til kommentar

Har vel ikke link til en sånn på ebay? :lol:

Hadde nok IKKE betalt på forskudd der nei.....

De specene høres ut som en stasjonær.

Men der er kanskje no i nærheten av de derre amarilloenen på elkjip til 20.000 med 2,8. Bør nok vente til FX kommer ut som kort før du kan forvente å finne de i bærbare ja...

Lenke til kommentar

En annen mulighet er et barebonesystem, Shuttle har en del gode muligheter. Disse er små og hendige, og støyer lite. Her har du en test; http://www.ocshoot.no/shuttlexpc-01.htm

Om du ikke liker støy, så IKKE gå for shuttle! Det finnes MANGE som er roligere. Den derre PSU vifta er ganske så støyete.

(Hadde en SS51G ved siden av et Chieftech mini kab m/1 kab vifte i, standard PSU, og shuttlen høres bedre)

Lenke til kommentar

Lapette:

Hey!

Jeg er en aktiv gamer som beynner å bli ganske lei av Pc-en min og vurderer å kjøpe en laptop.

............

Hvis du er glad i spill er egentlig ikke laptop noe alternativ. Det finnes noen gode skjermkort, men de vil absolutt ikke holde lenge.. og det er ikke lett å få byttet til nytt...

Lenke til kommentar

Om du ikke liker støy, så IKKE gå for shuttle! Det finnes MANGE som er roligere. Den derre PSU vifta er ganske så støyete.

(Hadde en SS51G ved siden av et Chieftech mini kab m/1 kab vifte i, standard PSU, og shuttlen høres bedre)

Mange andre rolige som feks.?

Lenke til kommentar

Det er mange standard tower som bråker mindre enn Shuttelen, (Bærbar f.eks ;) ) og et tower er mye letter å støybehandle. Shuttelen har problemer med å kvitte seg med all varmen. Så er støy en "issue", ikke gå for shuttle! Tror det finnes et selskap rundt stavanger som selger støyskjermede shuttle, men husker ikke hva de heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...