Gå til innhold

poeng for å søke inn på studie,, regne ut?!

dTd

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er da siste kullet som går av vgs med den gamle reformen, og slik jeg skjønner det så får vi fortsatt tillegspoeng for realfag og fordypining osv...

det jeg lurer på er hvilke karakterer som jeg søker inn med etter vgs? og hvilke poen jeg har krav på?

Fagene jeg valgte er da, 2+3mx, 2+3 fy og 5 timers engelsk både i 2 og 3 klasse...

så slik jeg forstår får jeg da kun 4 fordypiningspoeng, siden det er maks?

så får jeg i tilleg 3 realfags poeng?

men så lurer jeg på hvilke fag jeg skal regne ut snitte mitt i fra? det må bli avsluttendene fagene har jeg hørt noen si, men siden engelsk var avsluttendene i 1 klasse og jeg valgte det i både 2 og 3 klasse hvordan blir det da?

jeg hadde også økonomi i stede for historie og geografi i 2 klasse...

kanskje litt rotete :p men håper dere skjønner poenget her ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Engelsk var "avsluttende" i førsteklasse fordi mange elever ikke har engelsk i 2. og 3. klasse. Alle valgfag/programfag/studieretningsfag er "avsluttende" både VKI og VKII. De karakterene du får på vitnemålet ditt blir som følger:

Samf. lære

Norsk muntlig (VKII)

Hovedmål (VKII)

Sidemål (VKII)

Nyere historie

Bed. øk.

Gym (VKII)

Religion

2MX

3MX

2FY

3FY

2ENG

3ENG

Hvilke førsteklassefag som er avsluttende vet jeg faktisk ikke. Men jeg tror muligens alle er det.

Når det gjelder fordypningspoeng så får du fire fordypningspoeng. Du har bare tre fordypningsfag, og man får to fordypningspoeng for hvert fordypningsfag _utover det ene obligatoriske_, og max fire (jeg som har fire fordypningsfag får fortsatt bare fire poeng mao.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...