Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

merkelig skjermbilde når jeg starter source!

Anbefalte innlegg

når jeg prøver å starte CS:S(DoD) klikker skjermen/skjermbildet slik at jeg må reboote PC-en, skjermbildet blir helt rart som hvis en tv mister signalet(ikke snøstorm). Men jeg vet at alt fungerer som det skal, fordi jeg hører lyden i bakgrunnen og når jeg trykker ctrl -alt-del ser jeg at jeg kommer inn på oppgavebehandlingen siden da blir bakgrunne "grønn" osv.

Men så stilte jeg inn på oppløsning til 1024x864 og starta source da funket det, men da jeg prøvde og skru oppløysningen høyere på spillet klikket skjermbildet igjen. Har en relativ gamme skjerm, kan det være problemet? og kan jeg på noen måte stille tilbake oppløsningen på sourve før jeg starter?

tusen takk for hjelp folkens;)

Btw: jeg bruker vista 32 bit og vet at jeg oppfyller systemkravene!

Endret av Nektard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du sier gammel skjerm så er det sannsynlig at problemet er at den ikke klarer å synce på de frekvensene du setter opp.

Det er en sammenheng mellom oppløsning, oppfriskningsrate (vertikal frekvens), og horisontal frekvens. Den siste har du ikke direkte kontroll på, men men hvis den blir høyere enn skjermen klarer så blir enten skjermen sort eller du mister sync.

Prøv å sett ned vertikalfrekvensen, du har sikkert satt den så høy som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...