Gå til innhold

Umulige spørsmål å svare på?

Annderwin

Anbefalte innlegg

Tenkt på disse spm=

Diskutere alle spm :)

Veit du om flere spm send meg en PM!

1: Hva fantes før universet?

2: Hva skjedde før big bang?

3: Bor det andre folk på andre planeter?

4: Hva er ingenting?

5: Hvordan går menneskeheten under?

6: Kan vi leve evig?

7: Kommer vi noen gang å lande på solen?

8: Kommmer vi noen gang å lande på en planet utenfor våres solsystem?

9: Finner vi ut alt om kroppen våres? ( Hvorfor vi gjesper, får krampe og diverse andre spørsmål ang kroppen våres.)

10: Kommer det noen gang å være fred på jorden?`

11: Forsvinner religionene helt?

12: Finnes det en gud?

13: Hvor fører et sort hull?

14: Trenger vi egentlig å vise førelser?

15: Hvorfor må vi mennesker være slemme?

15.1: Er vi alle slemme?

16: Hva er et normalt menneske?

17: HVor stort er verdensrommet?

18: Hvor lenge har vi olje?

19: Hvor dypt kan vi grave i jorden?

20: Hva er gode livet?

21: Styrer penger alt?

22: Hvordan ser en "UFO" ut?

23: Hva var egentlig big bang?

23.1: Hvordan så det ut?

24: er Mayas kalenderen sann? At vi forsvinner i år 2012?

25: Kommer flere senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Universet har alltid eksistert, og vil alltid eksistere i en eller annen form.

3. Det er veldig usansynlig at det ikke finnes liv på andre planeter en jorden. Men om det finnes inteligent liv er vanskelig å si, men ikke umulig.

7. man vil aldri kunne lande på solen.

10. Mest sansynlig ikke!

9. Ja, jeg tror man kommer til å kartlegge menneskekroppen helt.

11. Kan hende at organisert relgion blir forbudt i hele verden, med det vil alltid finnes relgiøse mennesker.

14. Mennesker må vise følelser for å sosialisere med andre mennesker. For rett å slett å kunne ha et samfunn.

22. UFO er en forkortelse for Uidentifiser Flygende Objekt. Altså ett eller annet som som flyr i luften, som man ikke vet hva er. Så det vil ikke se ut som en bestemt ting.

23. Så vidt jeg har fått med meg, er big bang da energi går over til tid, rom, og masse.

Siden dette er et diskusjons forum, kan det være greit å ha noe å diskutére. Hadde du noen spesiell problemstilling i tillegg til spørsmålene?

Lenke til kommentar

Er vel enkelt å greit nei...

Solen har ingen fast overflate, alt er gass...

ja, så lenge vi ikke utrydder oss selv i en atomkrig eller noe.

Nei

Er vel ikke et umulig spørsmål, men vet vel sånn ca hvor lenge oljen kommer til å vare.

Til vi møter den myke greia rundt kjernen

Lenke til kommentar

Har svart på alle :)

Gud, og skjeben.

Gud «slapp en».

Sjølvsagt.

1 mindre enn 1

Trodde det var Bush Jr, men ser ut til å bli Bush Jr Jr

Om vi går inn for det.

Nei, for varmt.

No problem.

9: Finner vi ut alt om kroppen våres? ( Hvorfor vi gjesper, får krampe og diverse andre spørsmål ang kroppen våres.)

Om vi gidder

Jfr. spm 5.

Jfr. spm 5.

Jfr. spm 1

Et alternativt univers

Nei.

Nei.

Ja.

Meg.

Veldig stort

Til det går tomt

Til vi kommer ut på andre sida.

Mitt.

Sjølsagt.

Som et esel.

Jfr. spm 2

Såg ikkje bra ut.

Aldri haurt om.

Javell :)

Lenke til kommentar

1/2. Før Big Bang var vel all massen i hele universet samlet i en enkelt superpartikkel. Sannsynligheten for at denne plutselig skulle eksplodere slik den gjorde er vel estimert til omkring 10^10^31 : 1 hvis jeg ikke husker feil.

3. Kommer helt ann på hvordan du definerer "folk". Levende organismer, ja, det tror jeg.

4. Ingenting er vel den tilstanden vi kan kalle det når all energien i universet er blitt omdannet til varmenergi og universet går i stå fordi ingen prosesser kan skje lenger. Ingenting eksisterer lenger, og tiden vil praksis stå stille.

5. Vi dreper oss selv, evt. når sola slukner/skuler jorda om et par mrd år.

6. Nei. Det er energiprioriteringsspørsmål, skal cellene prioritere å opprettholde seg selv til evig tid, eller forsyne kroppen med næringsstoffer og energi? Begge kan ikke oppfylles.

7. Mest sannsynlig ikke, ikke skjønner jeg hvorfor vi skulle det heller.

8. Jeg vil anta det er mest sannsynlig ja.

9. Mest sannsynlig vil vi nok finne det ut en gang ja.

10. Ja, når menneskene har forlatt den/dødd ut. Mennesker kan ikke eksistere sammen i store mengder uten konflikter.

11. Helt? Sikkert ikke. I stor grad? Antar det. Religion anser jeg som noe menneskeheten trengte som samlingspunkt og forklaring på uforståelige begivenheter, i dag har vitenskapen tatt den rollen.

12. Nei.

13. Ingensteds. Det står akkurat der det står, og trekker alt i nærheten til seg selv på grunn av ekstrem gravitasjon. Du popper ikke ut en annen plass i universet, tror vi hvertfall. Virker veldig urealistisk.

14. Hvis vi skal være mennesker og ikke ekskrementmaskiner, ja.

15. Nei, men alle har vel innerst inne en liten trang til å være en liten jævel i ny og ne. Fordi vi er mennesker, og vi har alle et stort følelsesreporteoar som må vedlikeholdes, hvis vi ikke er litt bastards nå og da glemmer vi kanskje hvordan det er, det ville vært trist.

16. Et skjellsord/en person som lever et veldig A4-liv.

17. En størrelse. Det er ikke uendelig, men det ekspanderer.

18. Kommer ann på forbruk og hvor mye mer vi finner.

19. Gjennom selvsagt, bare at det blir ganske varmt etterhvert. Samt at det blir flytende. Men tilslutt kommer du til han lille grønne mannen som sitter i midten ved laptopen sin og spiller spillet han fikk til jul "Earth 7D". Du vil ikke at han skal trykke på quit.

20. Når du er fornøyd med deg selv.

21. Nei.

22. Idiotisk spørsmål. Kast en papirball mot meg, og inntil jeg har oppfattet hva det er for noe er det en UFO.

23. Et helvete av en ekstremt kjapt ekspanderende eksplosjon av orden og høyverdig energi som hele universet tærer ned nå.

23.1 Som en helvetes stor eksplosjon i vakuum.

24. Hvis jeg ikke tar kvelden et par tiår for tidlig fordi jeg bruker for mye energi på å svare på idiotiske spørsmål på nett kanskje jeg er så heldig at jeg finner det ut.

25. Håper egentlig ikke det, skjønner ikke helt hva som fikk meg til å bruke tid på dette...

Endret av wo0ly
Lenke til kommentar
6. Nei. Det er energiprioriteringsspørsmål, skal cellene prioritere å opprettholde seg selv til evig tid, eller forsyne kroppen med næringsstoffer og energi? Begge kan ikke oppfylles.

Fullstendig uenig, når cellene blir for trette er det da bare å erstatte dem...

Lenke til kommentar

1. Det kan vi ikke vite.

2. Samme som 1.

3. Med tanke på universets enorme størrelse, virker det utenkelig at livet på jorden er det eneste

livet i universet. Når du spør om "folk", må du nesten definere det litt nærmere.

4. Ingenting er fravær av noe.

5. Vanskelig å si. Vi har en rekke utfordringer som vi står ovenfor. Noen mener at vi mennesker kommer til å utslette oss selv, enten ved global oppvarming eller at vi utvikler roboter som utsletter oss. Etterhvert vil Sola vokse og bli så stor at man ikke lenger kan leve på jorda. Da må vi flytte til et annet sted. Mars er nok den sterkeste kandidaten. Senere vil Sola eksplodere, og før den tid må vi ha flyttet til et annet sted. Til slutt kommer (i følge mange forskere) universets undergang. Det kan diskuteres om det er mulig å overleve dette, men jeg tviler på at det er mulig.

6. Omtrent det samme som 5.

7. Det vil jeg med rimelig sannsynlighet si er praktisk umulig. :p Ingen vil investere all den tid og penger som kreves for å få til dette, med tanke på at nytteverdien er lik 0.

8. Det er nødvenig å gjøre det hvis vi har tenkt til å overleve (se 4), så jeg tipper ja.

9. Ja. Uten tvil.

10. Jeg er optimist, så jeg tror på at vi mennesker en gang vil bli sivvilisert nok til å kunne samarbeide. Vi må samarbeide om vi skal overleve. :thumbup:

11. Ja, det håper jeg da. Religion er en brems for utviklingen, og jeg tror at vi blir sterkere uten religion.

12. Det kan vi ikke vite, men jeg ser ingen grunn til å tro på en gud.

13. Noen tror at et sort hull er "big bang"-et til et annet univers. Jeg er ikke sikker på hva jeg tror.

14. Kan du utdype litt?

15. Jeg vet ikke hva du legger i ordet "slem". Jeg tror "egoisme" er et mer passende ord. Alle organismer er egoister i natur, siden vi er født for én oppgave: Å føre arten videre. Derfor er vi egoister. Hadde vi ikke vært det, ville vi hatt mindre sjanse for å få avkom, og vi ville vært selvdestruktive. Men egoisme er ikke det samme som å være slem. Mange mennesker har funnet ut at ved å hjelpe andre, hjelper man også seg selv. Derfor er vi snille og greie mot andre, selv om vi er egoister av natur.

16. Et normalt menneske er gjennomsnittet av alle mennesker. Siden alle mennesker er forskjellige, er ingen egentlig helt normale. Men noen mennesker er mer normale enn andre.

17. Universet utvider seg stadig, men det synlige universet omtrent 10 milliarder lysår i radius. kilde Dette sier oss selølgelig ingenting, siden vi ikke kan forestille oss så store avstander.

18. Det vet jeg ikke, men det er sikkert noen som vet noe om det.

19. Til vi kommer til mantelen. Da blir det vanskelig å grave mer. :p

20. Det får du finne ut selv. Det beste livet for deg er det livet som passer deg best. ;)

21. Stort sett.

22. En UFO er et uidentifisert flyvende objekt. Det kan se ut som hva som helst. Hvis du ser et hvitt lys som farer over himmelen, og ingen kan forklare hva det er, er det per definisjom en UFO.

23. Big Bang var der hele vårt univers kom fra.

23.1. Det vet vi ikke.

24. Maya-kalenderen sier vel ikke at vi forsvinner i år 2012. Den bare slutter da. Betyr det menneskehetenes / verdens undergang? Time will show. :cool:

Jeg er åpen for diskusjon rundt svarene mine. :)

Endret av elbeem
Lenke til kommentar
Har svart på alle :)

Gud, og skjeben.

Gud «slapp en».

Sjølvsagt.

1 mindre enn 1

Trodde det var Bush Jr, men ser ut til å bli Bush Jr Jr

Om vi går inn for det.

Nei, for varmt.

No problem.

Om vi gidder

Jfr. spm 5.

Jfr. spm 5.

Jfr. spm 1

Et alternativt univers

Nei.

Nei.

Ja.

Meg.

Veldig stort

Til det går tomt

Til vi kommer ut på andre sida.

Mitt.

Sjølsagt.

Som et esel.

Jfr. spm 2

Såg ikkje bra ut.

Aldri haurt om.

Javell :)

Hehe :p svarene står i hvertfall i stil med spørsmålene ;)

Lenke til kommentar
17. Universet utvider seg stadig, men akkurat nå er universet omtrent 10 milliarder lysår i radius. kilde Dette sier oss selølgelig ingenting, siden vi ikke kan forestille oss så store avstander.

Tror du må lese kildene dine litt bedre. Står ikke at universet er 10 milliarder lysår, det står at det observerbare universet er så stort:

The simple answer is that the observable Universe is about 10 billion light years in radius.
* Note: The observable Universe may be only a small part of the physical Universe. In some theories, the Universe may have expanded very fast just after the 'big bang', and only a little bit may have remained within range of detection.
Lenke til kommentar

Selfølgelig. En liten glipp der. :whistle: Jeg antar at det er umulig å avgjøre den faktiske størrelsen av universet? Men siden universet er større enn det vi kan se, betyr det at universet utvider seg med en hastighet som er større en lyshastigheten? Hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar
Selfølgelig. En liten glipp der. :whistle: Jeg antar at det er umulig å avgjøre den faktiske størrelsen av universet? Men siden universet er større enn det vi kan se, betyr det at universet utvider seg med en hastighet som er større en lyshastigheten? Hvordan er det mulig?

Vel, det kommer litt ann på hva man legger i "univerests utvidelse". Å si at det utvider seg blir ofte miss oppfattet, det er mer som om det streker seg, slik at forholdene i universet er mer eller mindre konstant, mens det er avstandene mellom galaksene som blir større.

Og "noen plasser" utvider universet seg raskere en lyshastigheten ja. Det jeg mener med det er at det finnes galakser som i forhold til hverandre beveger seg raskere enn lyset fra hverandre.

Lenke til kommentar

Ser det er mange perfeksjonister som skal presisere hva en UFO er for noe. Vi vet alle hva forkortelsen UFO står for, og jeg håper vi alle skjønner hva trådstarter mener når han skriver UFO, selv om han i deres øyne burde skrevet "Et romskip styrt av en intelligent livsform fra en annen planet enn jorden".

Irriterer meg over at folk skal begynne å briefe med at de vet hva UFO står for. Det er fjortis! Jeg har vært like teit selv en gang, men kom over det i 15 års alderen.

Om dere virkelig ikke skjønte at han mente utenomjordisk romskip, så beklager at jeg irriterer meg, og lykke til med førskoleleksene. :)

Lenke til kommentar
17. Universet utvider seg stadig, men akkurat nå er universet omtrent 10 milliarder lysår i radius. kilde Dette sier oss selølgelig ingenting, siden vi ikke kan forestille oss så store avstander.

Tror du må lese kildene dine litt bedre. Står ikke at universet er 10 milliarder lysår, det står at det observerbare universet er så stort:

The simple answer is that the observable Universe is about 10 billion light years in radius.
* Note: The observable Universe may be only a small part of the physical Universe. In some theories, the Universe may have expanded very fast just after the 'big bang', and only a little bit may have remained within range of detection.

Det observerbare universet er 13,7 mrd. lysår i diameter.

Mange kilder sier forresten at universet er så mye som 87 mrd. lysår i diameter nå, merk, dette er ikkle det synlige universet. Dette er mulig, fordi at universet har utvidet seg langt fortere enn lysets hastighet før.

Lenke til kommentar

Har universet noen gang ikke eksistert?

Small bang.

Nei, men enkelte folk skulle man tro gjorde det.

Fem minus fem.

Steg for steg.

Erfaringer tilsier at de fleste dør før eller siden.

Man kan ikke lande på en gasskule.

8: Kommer vi noen gang å lande på en planet utenfor våres solsystem?

Neppe, men kanskje etterkommerene våre vil gjøre det.

Nei.

Ikke før alt liv er utryddet.

Nei

Har ikke sett noe til han.

Til innsiden.

Om man skal omsås normalt med andre mennesker: Ja.

Må vi det?

De fleste er mer eller mindre slem.

Det er et menneske som ikke skiller seg ut fra majoriteten.

Kjempestort.

Til det er tomt.

Til vi kommer under jordlaget.

Å ikke ha det vondt.

Nei.

Den er uidentifisert og flygende

Small bang.

Litt mindre enn det store

Time will show.

Endret av premium
Lenke til kommentar
10: Kommer det noen gang å være fred på jorden?

Det tror jeg så absolutt ikke. Det vil vel alltid være krangel om de beste ressursene, landområdene osv?

Kanskje, i et innbilt scenario der det finnes kun én stamme (folkeslag) som lever i harmoni? Tja. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...