Gå til innhold

Ossen kamera skal jeg feste på Et Rc fly for og filme?


TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Hei har tenkt til og kjøpe meg et elektro fly,men jeg lurer på om det er en ikke dyr løsning som gjør at jeg kan sette fks et trådløs styrbart kamera på flyet sånn at jeg får bilde direkte på en bærebar pc.At kamera sender bildene til PC-en og at jeg kan styre kamera på PC-en å kom med forslag bare synes det hadde vært litt kult med et eget ''UAV'' fly :D Og så hadde det jo vært kult med en vannbalong holder sånn at jeg kan fks se en kompis på kjermen trykke på en knapp å sende en vannbolong rett i hue hans :whistle: så vist det er noen andre som har noen sånne prosjeketer så kan vi dikutere det her.

 

KALL MEG GAL

Endret av andersio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at designet på radiostyrte fly og helikoptre er så optimalisert at det ikke skal mye tilleggsvekt til før det blir svært vanskelig eller helt umulig å fly. Skal du ha et kamera på flyet må du få tak i noe som er meget lett og med et lite volum slik at det i så liten grad som mulig påvirker manøvreringen av fartøyet. Du må også feste lasten slik at fartøyet ikke kommer i ubalanse, ellers vil ikke resultatet bli særlig vellykket. Vannballong tror jeg du i all hovedsak kan glemme da vekten av en slik er temmelig høy. Da må du i så fall ha et fartøy som sparker litt i fra og slikt koster mye penger og krever litt forkunnskap. Jeg tror et helikopter vil være best egnet da det ikke kommer opp i like store hastigheter som et fly, og de resulterende kreftene av den ekstra vekten vil derfor ikke bli like utslagsgivende. Jeg har selv lekt med tanken på å bruke kameraet fra en mobiltelefon på et batteridrevet RC helikopter, da vekten av kameraet og kretskortet bare er noen få gram. Planen var da å bruke helikopterets batteri til å gi strøm til både helikoptermotor og kamera. Planen ble derimot aldri satt til live på grunn av tekniske problemer med mobiltelefonen.

Lenke til kommentar

Som fargoth sa, så bør kameraet veie lite, ergo er FlyCamOne og FlyCamOne2 det perfekt for det, for de er jo tross alt lagd for å ha på fly/heli (veier bare 3 gram)

 

Skal selv kjøpe meg et sånt, og grafikken...den er helt grei den, egentlig ganske bra til at det bare er en liten dings som sitter på flyet eller heliet

Leste et sted at det kan festes enten med medfølgende borrelås eller strikk

 

 

Edit:

OT: Fargoth, driver du med rc fly/heli, og heller?

Endret av Anders Moen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nettop bestilt meg trådløst kamera: http://www.wirelessvideocameras.net/produc...era__Audio.html

 

Har en rekkevidde på over en kilometer :thumbup:

 

Men vekten er deretter, veier ca 125 gram tilsammen... har også bestilt meg en x-ufo med børsteløse motorer, og den kan løfte ca 0,3kg, og kontrollen har en rekkevidde på 900 meter... det jeg forestiller meg er at jeg kan fly lange distanser ved bare å se på kameraet :) blir artig å teste når pakken kommer i posten :D

 

En video av x-ufo med børsteløse motorer:

Endret av Raggsokken
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har nettop bestilt meg trådløst kamera: http://www.wirelessvideocameras.net/produc...era__Audio.html

 

Har en rekkevidde på over en kilometer :thumbup:

 

Men vekten er deretter, veier ca 125 gram tilsammen... har også bestilt meg en x-ufo med børsteløse motorer, og den kan løfte ca 0,3kg, og kontrollen har en rekkevidde på 900 meter... det jeg forestiller meg er at jeg kan fly lange distanser ved bare å se på kameraet :) blir artig å teste når pakken kommer i posten :D

 

En video av x-ufo med børsteløse motorer:

 

 

Vil anbefale å få i ei "fisheye" linse

Har prøvd minicam på x-ufo, d blir dom å se igjennom et sugerør

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...