Gå til innhold

Vektere leker politi - typisk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han stjal og anngrep vekterne, så klarer noen å kalle vekternemaktsyke gærninger? Og en som ville gjort det samme (hvem ville vell ikke det?) blir kalt jævla wannabe?

De sa på nyhetene at vekteren slo først og før selve pågripelsen..... da hadde jeg angrepet vekterne selv, med full rett!

Lenke til kommentar
Hadde jeg selv sett han gjort det, hadde jeg gjort det samme selv, har ingenting å si om det var vektere..

Tyveri er tyveri..

Du jobber som helgevekter men kan INGENTING om jobben.

Hva er verst, vold eller tyveri.... personlig synes jeg vold er 100 ganger verre så hva bør vekterne bli utsatt for når de utøver ulovlig vold?

NB.

Med hånden på hjertet håper jeg at brukermoderatorene noterer IP-adressen din og får sport deg opp ved hjelp av politi slik at du mister jobben, da har vi heldigvis en mindre kvalifisert vekter ute i julestria.

En slik holdning synes jeg er mye verre enn nasking. Kjenner magen vrir seg i irritasjon når jeg hører holdningene til noen vektere. Hadde en vekter gjort dette ulovlig mot enn venn eller bekjent av meg hadde jeg forsvart han som om vi gikk bar til bar ute på byen, i realiteten er det ingen forskjell.... kun uniformen.

Tror du har fattet meg feil her, det har ingenting med meg som vekter å gjøre. Og har ingenting med min holding å gjøre . Vold er 100 ganger være, men syne du ikke at personen burde lære en lekse? Sier ikke at det var rett det de gjore, men at tyveri ikke er tillatt..

Lenke til kommentar
Tror du har fattet meg feil her, det har ingenting med meg som vekter å gjøre. Og har ingenting med min holding å gjøre . Vold er 100 ganger være, men syne du ikke at personen burde lære en lekse? Sier ikke at det var rett det de gjore, men at tyveri ikke er tillatt..

Hvis eneste måten å lære en person en lekse på er å utøve ulovlig vold synes jeg ikke det nei, langt i fra.

Og nei, jeg fattet ikke deg feil.... du skrev klart og tydelig at du ville gjort det samme!

Lenke til kommentar

Slutter å være aktiv i dette temaet.

Tror noen av dere har misfåståt meg.

Synes det var feil det de gjore å synes vold er være enn nasking, men det retferdigjør ikke nasking.

Har selv alldri vært i lignende sitvasjoner selv å prøver alltid å løse problemer med en prat...

Ble en del persolige angrep på meg, som jeg synes er like gale som vold..

Endret av stalker
Lenke til kommentar

Vårt samfunn er bygget opp på en slik måte at vi har egne instutisjoner som har anledning til å gi folk lærepenge for sine lovbrudd.

Dette for å forhindre at mindre kompetente mennesker utøver leksehjelp i et fag de ikke kan!

Rettssikkerhet heter det.

Faen heller, vi er ikke islamistiske fundamentalister heller!

edit;

Langt fra så gale som vold, men enig med at det er beklagelig!

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar
Synes det var feil det de gjore å synes vold er være enn nasking, men det retferdigjør ikke nasking.

Har selv alldri vært i lignende sitvasjoner selv å prøver alltid å løse problemer med en prat...

Ja, det er det samme å slå noen bevistløs og å slenge dritt. Akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Synes det er helt rett, et øye for et øye...

Va mener dere? sier dere at karen så nasket bare skulle få dratt derfra? Hadde han da lært?

Er selv helge vekter, å synes de gjore mer enn de var nøtt til å gjøre, å gjorde samfunet en kjeneste der...

Flott levert å stå på, rens oslo for den typen folk..

Hadde jeg selv sett han gjort det, hadde jeg gjort det samme selv, har ingenting å si om det var vektere..

Tyveri er tyveri..

stalker, da kan du jo forklare deg.... så hva mente du med de kommentarene, selv synes jeg ikke de kan misforstås!

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Dette tolker jeg som at de som fersket gjerningsmannen er de som har lov til å holde igjen en person med makt. Hadde det ikke vært slik kunne hvem som helst beskyldt andre for tyveri, slik er det ikke.
Når flere personer og en ansatt som tilkaller en vekter alle har sett noen stjele, handler nok vekteren på "ferske spor".

Tilkaller man en vekter mens man er på jobb, blir det vel det samme som noen roper "Hjelp! Veskenapper!", og noen tilfeldige forbipasserende holder ham igjen.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Greit jeg får beklage, Jeg satt det vel litt på spissen der. Men jeg regner med at jeg hadde holdt han der til Rette verkomene hadde kommet...

Beklager..

Det er greit... må bare si at alle lovovertredelser er ikke lik til tross for at de bærer samme navn, ligger mange ulike skjebner bak mye av naskingen og tyveriene.

Etter en stund innen vekteryrket skiller man fort ut de som stjeler for å tjene penger, få seg en kul bukse eller lignende fra de som skulle skaffe seg ett måltid. Vi bor i ett velferdssamfunn men det er langt fra perfekt.....

Edit:

Mener ikke å rettferdiggjøre nasking eller stjeling men å moralsk likestille en som stjeler en bukse til 2000 kr eller raner en bank med en som stjeler en salat, vel det synes jeg bare ikke er rett.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Dette tolker jeg som at de som fersket gjerningsmannen er de som har lov til å holde igjen en person med makt. Hadde det ikke vært slik kunne hvem som helst beskyldt andre for tyveri, slik er det ikke.
Når flere personer og en ansatt som tilkaller en vekter alle har sett noen stjele, handler nok vekteren på "ferske spor".

Tilkaller man en vekter mens man er på jobb, blir det vel det samme som noen roper "Hjelp! Veskenapper!", og noen tilfeldige forbipasserende holder ham igjen.

Tviler men holder den åpen til vi har fått opppklart hva som er rett.

En veskenapper springende med en veske i hånden er og forblir ferske spor så lenge han springer med byttet.

Lenke til kommentar

:wee:

Nå ser jeg at den "ekstremt voldelige og farlige storforbryteren som må legges brutalt i bakken av seks vektere" (som antakeligvis ble slått først, da jeg stoler mer på vitner enn Securitas i denne saken) ifølge Aftenposten innrømmet å ha stjålet salaten da de tok ham igjen. Så akkurat biten med ferske spor er nok grei.

Lenke til kommentar

Ah, koselige bolertyper, som er aggressive, sinna og klarte aldri å bli politi. Vektere, huff. Det er mye drittsekker der. Dette eksemplet er vel ett flott ett, når de endelig får muligheten til å bruke noe de har lært så bruker de allt de kan. Yess! Tommelopp!

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Rune Andersen i underselskapet Kontroll-Norge i Securitas sier mannen som ble pågrepet slo til deres vekter flere ganger først, og at det er grunnen til at vekteren måtte pasifisere ham.

Dørum mener dette ikke er noen unnskyldning, og sier vektere må kunne takle provokasjoner.

Vel, mangler Dørum gangsyn? Hvis ikke slag er en godkjent provokasjon for å legge noen i bakken så må jeg bare ønske dørvakter og vektere lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...