Gå til innhold

Vektere leker politi - typisk?

Anbefalte innlegg

Sier bare at bryter du regler skal du få lære at det ikke er akseptabelt, tror du han kommer til å gjøre det igjen?..

Hadde han holt seg til samfunets regeler hadde dette alldri sjed han...

Poltiet hadde vel bare levert ut en anmelelse å ferdig med det, synes det er bra at noen gir han en lekse så han husker..

Da synes jeg et par "kriminelle avskum" skal ta med seg et balltre og lære de vekterne at man ikke kan ta loven i egne hender

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konklusjonen er.... vekterne har brutt loven og bør miste jobben i tillegg til å få bot og/eller fengsel. Har selv vekterkurs og reglene der er krystallklare, ingen gråsone!

Og du var selvfølgelig til stede og så hele opptrinnet, og alt det som skjedde før kameraet ble slått på?

Man trenger ikke fysisk SE at et lovbrudd blir utført for å pågripe, det holder med ferske spor. Trodde du lærte det på vekterkurset ditt jeg.

At vedkommende blir lagt på magen er i seg selv ikke livsfarlig, jeg ligger på magen hver natt uten at jeg har krepert av den grunn.

Lenke til kommentar
Hvordan han oppfører seg er også uvesentlig, så lenge ikke vekterne selv tok mannen i å stjele har de IKKE lov å bruke makt uansett.
Vekterne opptrer på vegne av butikken, og dersom noen blir pågrepet på "ferske spor" har hvem som helst lov å holde igjen vedkommende. Mer "holde igjen", ikke "utøve grov vold" slik disse gjør. At de gikk over streken her er det ingen tvil om.

Dette bekreftet min mistanke om hva slags folk som søker seg til vekteryrket..

Maktsyke folk som ønsker å "rydde bort mennesker".

Maktsyke folk som droppet ut av skolen i åttende, om denne "helge vekteren" er representativ. Han kan glede seg til han gjør samfunnet en slik tjeneste, med det resultatet at han mister jobben og får en saftig bot, samt rulleblad for vold som nekter ham adgang til vekteryrket for resten av livet. Noe som ikke er noe stort tap for vekterstanden, etter innlegget hans å dømme.
Lenke til kommentar
Og du var selvfølgelig til stede og så hele opptrinnet, og alt det som skjedde før kameraet ble slått på?

I det man pågriper noen, sivile eller politi så skal man ikke utøve unødvendig bruk av makt. Kun så mye at man får situasjonen under kontroll.

Noe de hadde lenge før vekterene klarte å roe testostorenet sitt.

Lenke til kommentar
Hadde jeg selv sett han gjort det, hadde jeg gjort det samme selv, har ingenting å si om det var vektere..

Tyveri er tyveri..

Du jobber som helgevekter men kan INGENTING om jobben.

Hva er verst, vold eller tyveri.... personlig synes jeg vold er 100 ganger verre så hva bør vekterne bli utsatt for når de utøver ulovlig vold?

NB.

Med hånden på hjertet håper jeg at brukermoderatorene noterer IP-adressen din og får sport deg opp ved hjelp av politi slik at du mister jobben, da har vi heldigvis en mindre kvalifisert vekter ute i julestria.

En slik holdning synes jeg er mye verre enn nasking. Kjenner magen vrir seg i irritasjon når jeg hører holdningene til noen vektere. Hadde en vekter gjort dette ulovlig mot enn venn eller bekjent av meg hadde jeg forsvart han som om vi gikk bar til bar ute på byen, i realiteten er det ingen forskjell.... kun uniformen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde jeg selv sett han gjort det, hadde jeg gjort det samme selv, har ingenting å si om det var vektere..

Tyveri er tyveri..

Det er kun offisielle autoriteter som kan utføre slik risikofyll tvang - for andre, vekter eller ei, er dette et overgrep og en form for selvtekt (INAL). Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Nesten alle vektere så blir annsatt har ingenting på rulebadet eller noe voldigbakgrunn bak seg.

Selv har alldri noe lignende hent meg eller noen jeg kjenner, vold SKAL ungås vis mullig, men tror det er mer som skjedde her enn det som vises på kamera.

Å vilken MAKT har da vektere?

De hindrer å stor grad at det blir mer bråkk å trøbbel.

Endret av stalker
Lenke til kommentar

"Vekteren ble tilkalt til butikken at personer hadde sett mannen stjele. Da vekteren spurte personen om å være med tilbake til butikken gikk han til fysisk angrep på vekteren. Derfor så vekteren som den eneste løsningen å legge mannen i bakken, og tilkalle flere vektere"

Meh, ikke stjel og ikke gå til angrep på personer. Heia vekterene.

Hva har verdien med noe å gjøre? Tyveri er tyveri (eller nasking i dette tilfellet da).

Lenke til kommentar
Nesten alle vektere så blir annsatt har ingenting på rulebadet eller noe voldigbakgrunn bak seg.

Selv har alldri noe lignende hent meg eller noen jeg kjenner, vold SKAL ungås vis mullig, men tror det er mer som skjedde her enn det som vises på kamera.

Vektere skal ha rent rulleblad, ikke bare nesten alle.

Men om så at mer har skjedd enn hva som blir vist på filmen, så forsvarer ikke det at vekterne går så langt som de gjør.

Fyren ligger nede med fotlås, og de skal da ha kontroll på karen om han så er aldri så rabiat.

Allikevel velger han ene å hoppe på fotlåsen.

edit

Å vilken MAKT har da vektere?

De hindrer å stor grad at det blir mer bråkk å trøbbel.

De har like mye makt som meg, Carola, Mette-Marits ex og hele forumstyrert tilsammen.

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

Nesten? Burde ikke alle ha rent rulleblad? Lol.

Dette var helt klart en overreaksjon av vekterne, med mindre den fornærmede forsøkte å ta livet av vekteren da (noe jeg tviler sterkt).

Lenke til kommentar
"Vekteren ble tilkalt til butikken at personer hadde sett mannen stjele. Da vekteren spurte personen om å være med tilbake til butikken gikk han til fysisk angrep på vekteren. Derfor så vekteren som den eneste løsningen å legge mannen i bakken, og tilkalle flere vektere"

Meh, ikke stjel og ikke gå til angrep på personer. Heia vekterene.

Hva har verdien med noe å gjøre? Tyveri er tyveri (eller nasking i dette tilfellet da).

De sa ihvertfall på nyhetene at ett vitne skulle ha sett vekteren uprovosert skulle ha slått før pågripelsen!

Hvordan han oppfører seg er også uvesentlig, så lenge ikke vekterne selv tok mannen i å stjele har de IKKE lov å bruke makt uansett.
Vekterne opptrer på vegne av butikken, og dersom noen blir pågrepet på "ferske spor" har hvem som helst lov å holde igjen vedkommende. Mer "holde igjen", ikke "utøve grov vold" slik disse gjør. At de gikk over streken her er det ingen tvil om.

Er det "fare for opphold" og naskeren blir tatt på fersk gjerning eller ferske spor, har imidlertid îkke bare politiet, men også privatpersoner adgang til å pågripe. Dette følger av strprl. § 176. Disse kravene vil være oppfylt når innehaveren, medarbeideren, vekteren eller andre oppdager noen som stjeler varer f.eks. i en butikk.

Dette tolker jeg som at de som fersket gjerningsmannen er de som har lov til å holde igjen en person med makt. Hadde det ikke vært slik kunne hvem som helst beskyldt andre for tyveri, slik er det ikke.

Lenke til kommentar
Synes det er helt rett, et øye for et øye...

Va mener dere? sier dere at karen så nasket bare skulle få dratt derfra? Hadde han da lært?

Er selv helge vekter, å synes de gjore mer enn de var nøtt til å gjøre, å gjorde samfunet en kjeneste der...

Flott levert å stå på, rens oslo for den typen folk..

En bedre idè er å rense samfunnet for slike folk som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...