Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin ble juletreg etter flytting...

Anbefalte innlegg

Vi flytta en julefin datamaskin for en kamerat for en tid tilbake, og nå blei den den så sabla juletreg! Fant ut at CPUen blir lett juleglovarm og at den kjøleren satt dårlig fast, så vi festa den skikkelig og regna med dette skulle gjøre susen. Det julehjalp, det gjorde det, men den ble fremdeles ikke helt som den skulle være. Vi snakker 65 grader her på en ikke juleoverklokket E6300. Høres mye ut i mine ører det hvertfall. Hvis jeg nå er sikker på at jeg har fått på kjøleren helt skikkelig julegodt, hva blir da neste steg?

Det andre julerare med denne maskinen er at den har stått i 3 forskjellige hus. Første plassen så var det sånn at vi måtte skru av julestrømmen for hver gang vi skulle skru den på. Dersom ikke dette ble gjort så sto den bare å spant på flat pedal med vifter og hele skiten, men viste ikke noe bilde og heller ikke noe tegn til å jobbe. Vi gadd aldri å gjøre noe med det da, siden maskinen som regel har stått på hele døgnet uansett. Så flyttet maskinen til julehus 2, der ordnet denne biten seg fra første dag, og det var ingen behov for skru av strømmen før oppstart.

Nå er den altså flyttet for 3. gang og er tilbake til tilstanden i hus 1, og tillegg er den altså blitt vanvittig treig. Hva i svarteste kan være feil?

Oppsett

Intel E6300, MIST 500W, Asus P5W DH Deluxe, (husker ikke i farten hva slags RAM jeg satt i den, men kan finne det ut dersom det blir nødvendig. Noen billige DDR2 brikker var det hvertfall), ATI X1900 XT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg beklager på vegne av Dagola at denne posten ble skrevet med hans brukernavn, men han hadde logget seg inn på min maskin tidligere, og jeg merket det ikke før nå. :) Uansett, det var hans feil. :) Løsning trengs like fullt

PS. Jeg er glad i jul.

Endret av Blank-File
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...