Gå til innhold

Rare telefoner fra utlandet

^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en god stund siden ble jeg oppringt fra et nummer som var temmelig langt. Husker ikke nummeret da det var på min gamle mob, men tror den begynte 0083.. og masse tall bak. Kom ingen lyd fra andre enden selvsagt. Etter noen iherdig søking på nettet, fant jeg at det var fra Kina. Visste ikke at jeg ikke hadde beundrere så langt borte tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Ser ut som at det var noe telesalg, nummeret kom opp på telefonterror.no, men jeg skjønner enda ikke hvorfor det stod "00" først. :hmm:

00 bruker man før retningsnummeret, hvis man skal ringe til utlandet. F.eks, hvis noen skal ringe til norge fra utlandte, må man skrive 0047 eller +47 før nummeret.

Lenke til kommentar
Ser ut som at det var noe telesalg, nummeret kom opp på telefonterror.no, men jeg skjønner enda ikke hvorfor det stod "00" først. :hmm:

00 bruker man før retningsnummeret, hvis man skal ringe til utlandet. F.eks, hvis noen skal ringe til norge fra utlandte, må man skrive 0047 eller +47 før nummeret.

Joda, men dette kan ikke ha vært et utenlandsnummer. Da ville nummeret bare vært på 6 siffer.

Lenke til kommentar

Joda, men dette kan ikke ha vært et utenlandsnummer. Da ville nummeret bare vært på 6 siffer.

Det ville da bli 00 og landskoden

Slik at når en her i fra norge ringer deg blir nr slik: 0047xxxxxxxx, der x står for selve telefonnummeret.

Lenke til kommentar

Pappa jobber for bakkenettet for Telenor og det hender han må ta noen "testsamtaler". En gang ringte han Iran, det var en dame som tok telefonen. Han forklarer og sier at dette er bare en testsamtale, for å sjekke om linja fungerer ordentlig.

Sekunder senere ringer mannen hennes tilbake til Pappa. I en ganske aggressiv tone; "Why did you call my wife!?"

Han følte seg ikke så bra etterpå, i med at dama kanskje fikk bank eller noe sånt. :S

Rare greier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...