pcBaktus Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Jeg har en Speedtouch 585 router(nextgentel) med wlan, og en HTC S730 jeg prøver å kople til denne. På telefonen får jeg beskjed om at jeg trenger et sertifikat for å kople til wlanet mitt. Får kun koplet meg til wlan uten kryptering/sikkerhet. HTC'en er lagt inn som tillatt mac-adresse. Wlanet er nå satt opp slik: Security: Broadcast Network Name: Yes Allow New Devices: New stations are not allowed Security Mode: WPA-PSK WPA-PSK Preshared Key: *passkey* WPA-PSK Encryption: TKIP+AES WPA-PSK Version: WPA+WPA2 Laptopen bruker WPA2&AES nå. Når jeg setter disse instillingene på telefonen, får jeg to ekstra innstillinger: *Velge PEAP eller smartkort/sertifikat *Bruke IEEE802.1x-nettverkstilgangskontroll eller ikke. Kan noen se noen feil i oppsettet, evnt tips om feilsøking? Endret 13. desember 2007 av pcBaktus Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Har problemer selv her med å koble min S730 mot et WPA/WPA2-AES nettverk. Men jeg får ikke melding om at den mangler noe sertifikat eller noe slik. I stede bare nekter den å koble på. ingen feilmelding eller noe, den bare vil ikke koble på. Skal se litt etter svar på nettet, men hvis noen har en løsning så hadde det vært veldig fint. Lenke til kommentar
pcBaktus Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Ingen som har funnet noen mulig løsning på problemet? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 problemet mitt var veldig lett løst (glemte å poste her). Jeg hadde bare glemt å legge inn telefonen i MAC-filteringa på ruteren. x_x Lenke til kommentar
Markn Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Ingen som har funnet noen mulig løsning på problemet? Må vell gå inn på router innst. Noe med "Allow other than computer"! Det gjorde vi her for å få psp en til å funke. Fikk vell en likende beskjed! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå