Tønderbørd! Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Skal lage meg kjøleblokk(er) i kobber, Lurer på hvor tykk bunnen bør være for å være stiv nok slik at den ikke bøyer seg over kjernen. Sløyd detaljer har kobber i 2mm tykkelse, tenkte å lodde sammen en boks. Er 2mm nok tykt? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Tror nok at 2mm kan være i minste laget! 4-5mm anbefales! Men dette er allikevel avhengig av den kobberlegeringen du bruker. Er du "uheldig" og bruker en myk legering, vil jeg tro at coren faktisk kan deformere kobberbunnen, og derved gi et for dårlig spenn mot denne. Teoretisk sett. Men prøv gjerne! Får du temperaturproblemer, så kan dette være årsaken.... Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg brukte en kobberplate på rundt 1 mm hvis jeg ikke husker helt feil til noen blokker jeg lagde til vga og chipset. Funka fint det. Med 4-5mm tror jeg du får en mye høyere temperatur... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå