Zanti1 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hei. Er fersk så det holder så jeg trenger litt hjelp med en sak. Jeg bruker Vegas 8 og har filmet i et lite selskap. Jeg har en låt gående på audio tracket men jeg vil tune den ned når en kar skal holde en tale. Altså: musikken (et eget music track )dominerer filmen men når en tale skal holdes vil jeg fade ut musikken og fade inn lyden i fra voice sporet. Er det noen som kan hjelpe med med å si hva som jeg må gjøre her ? (den quick start manualen er litt for "grov" for meg. Jeg må ha ting inn med teskje ) Og hva er egentlig den record funksjonen på voice,music og fx trackene ? Håper noen kan hjelpe mvh Thomas Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Nå sitter jeg på mamma sin PC, og har ikke tilgang på programmet her, men om du høyreklikker på lydsporet vil du kunne velge (envelope, er det det? hurtigtasten er noe med shift+v eller noe...) volum-ting. Da får du opp en linje, så trykker du på linja > add point og så styrer du volumet. Legger til så mange punkter du vil. Jeg er ikke god til å forklare, men om du først får den linja på lydsporet skal du vel klare resten^^ lykke til : D Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 HAr du fått det til? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Riktig som Spöka nevner. Marker lydsporet og trykk Shift+V. Da kommer det opp en linje der du kan tilføye nye punkter ved å dobbelklikke. Derretter drar du punktet opp eller ned alt ettersom du vil ha høyere eller lavere volum på lyden. Lenke til kommentar
Zanti1 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 HAr du fått det til? Hei !! Og ja, jeg fikk det til. Det virket brillefint slik som du/dere foreslo. Shift+v også kom der opp en mørkere markert linje opp på lydsporet. Høyreklikk og add point. Så kan man trekke lyden ned og opp alt etter som. Takker så mye for hjelpen og beklager at jeg kom med sen tilbakemelding på om jeg fikk det til Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 En annen ting som kan være verdt å merke seg, er hvordan dette funker på video. Da kan du høyreklikket på klippet, og velge "insert evenlope" (eller noe sånn). Da får du samme greia, bare med fart. Og tar du tak helt øverst i toppen av hver klipp og drar med pekeren, skal du kunne få ned en "opacity" linje også (gjennomsiktighet). En annen måte for å endre farten på klikk og lyd samtidig er å merke begge to, holde inne CTRL, og dra dem mindre, eventuelt større alt ettersom. Dette visste du kanskje, men jeg tenkte det var greit å si det likevel. Kjekt at du fikk det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå