Hjelper'n Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Ok, saken er slik; jeg og en kompis har satt opp nettverk mellom pcene våres, slik at han kan formatere maskina si, så må vi flytte over filer som han vil ta vare på, men, problemet er: vi kommer ikke opp i nettverk, iallefall ikke slik at windows forstår det. linket nettopp i sof2, og der virket nettverket.... linket forresten mellom samme maskinenefor ca. 1 måned siden, og da virket allt helt perfekt..forstår egentlig ikke hvorfor win nekta på at det er nettverk mellom pcene.. hvist noen kan hjelpe meg med dette, så ville dette vere flott... Lenke til kommentar
Dings Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hvis du skriver litt mer om problemet ditt så kan sikkert noen her hjelpe Det funker ganske dårlig å si "hjelp.. får ikke til" osv. for da Kan jo nesten være hva som helst Lykke til Mvh. Dings Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 javel, mest vant til å hjelpe andre.. Han kjører:ME -hehe Navn på adbeidsgruppe: MSHOME navn på maskin: Høggern Beskrivelse av pc: Høggern Instillinger: "denne pc kobler til internett direkte mot hub, andre maskiner i nettverket kobler også til internett direkte mot hub" når han trykker på "hele nettverket" kommer begge maskinene opp, men min er ikke tilgjengelig. jeg kjører: XP Navn på adbeidsgruppe: MSHOME navn på maskin: Aleks Beskrivelse av pc: Aleksander Instillinger: "denne pc kobler til internett direkte mot hub, andre maskiner i nettverket kobler også til internett direkte mot hub" når jeg trykker på "vis datamaskiner i arbeisgruppen" henger "nettverkstilkoblinger" seg opp, og etter ca. ett minutt komer denne opp Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 DHCP eller faste ip-adresser? Det Microsoft network neighbourhood greierne fungerer dårlig. prøv heller ftp. PS: prøv å skrive høggern i kjør. Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 korsen skal jeg koble meg opp imot hannes pc med ftp da? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Han må kjøre en ftp server. bulletproof ftp server er ganske grei. meget enkel å bruke. EDIT: skriveleif Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har han delt noen mapper. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 hvorfor bruke ftp til noe slikt? har liten hensikt. Det jeg regner med er problemet er at det er noe med brukere. Hva "logger" han seg på med på ME-maskinen? ME og 98 og sånn har ofte autologin, og da kan det hende det blir noe feil med brukernavn og passord. Slet hvertfall sjøl, men det var egentlig at ME ikke fikk tilgang til en 2000-maskin. Kan være noe å sjekke hvertfall. bertie Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Han har jo naturligvis delt den mappen med ting som han vil ta vare på, for sist hadde vi ingen problemer.. men hvordan komme seg inn på hans maskin vha. ftp? Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 EEEH, nei, no gjør jeg det jeg burde ha gjort for tre timer siden... henter en harddisk, skrus sunt maskinene, overfører det som skal overføres... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå