Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HASTER! nettverk problemer..

Anbefalte innlegg

Ok, saken er slik; jeg og en kompis har satt opp nettverk mellom pcene våres, slik at han kan formatere maskina si, så må vi flytte over filer som han vil ta vare på, men, problemet er: vi kommer ikke opp i nettverk, iallefall ikke slik at windows forstår det.

linket nettopp i sof2, og der virket nettverket.... linket forresten mellom samme maskinenefor ca. 1 måned siden, og da virket allt helt perfekt..forstår egentlig ikke hvorfor win nekta på at det er nettverk mellom pcene..

hvist noen kan hjelpe meg med dette, så ville dette vere flott...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

javel, mest vant til å hjelpe andre..

Han kjører:ME -hehe

Navn på adbeidsgruppe: MSHOME

navn på maskin: Høggern

Beskrivelse av pc: Høggern

Instillinger: "denne pc kobler til internett direkte mot hub, andre maskiner i nettverket kobler også til internett direkte mot hub"

når han trykker på "hele nettverket" kommer begge maskinene opp, men min er ikke tilgjengelig.

jeg kjører: XP

Navn på adbeidsgruppe: MSHOME

navn på maskin: Aleks

Beskrivelse av pc: Aleksander

Instillinger: "denne pc kobler til internett direkte mot hub, andre maskiner i nettverket kobler også til internett direkte mot hub"

når jeg trykker på "vis datamaskiner i arbeisgruppen" henger "nettverkstilkoblinger" seg opp, og etter ca. ett minutt komer denne oppnettverk.bmp

Lenke til kommentar

hvorfor bruke ftp til noe slikt? har liten hensikt. Det jeg regner med er problemet er at det er noe med brukere. Hva "logger" han seg på med på ME-maskinen? ME og 98 og sånn har ofte autologin, og da kan det hende det blir noe feil med brukernavn og passord. Slet hvertfall sjøl, men det var egentlig at ME ikke fikk tilgang til en 2000-maskin.

Kan være noe å sjekke hvertfall.

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...