Gå til innhold

Kommer ikke inn å NAS boks

TRL

Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til innkjøp av en NAS disk som skulle løse alle mine fillagringutfordringer for lang tid fremover. Dette er en SMC boks med 4 x 500Gb disker som kjører i Raid 5. Sikker lagring, og plenty av det... Stolt som en høne satt jeg opp sakene. Og det funker bra, nesten. Har fått problemer med PC-en (det har jeg på en annen tråd) min så jeg kjører på en annen reserver maskin, men dette kommer ikke "skikkelig" inn på NAS boksen. Finner den i nettverket, åpner den og finner rett mappe, men når jeg prøver å gå inn og åpne filer,,, bare henger det for eveig og alltid. Skjønner ikke helt hva dette kan komme, så har håpet at noen andre her kanskje visste bedre enn meg :-) Etter hva jeg har forstått kjører boksen på samba serversoftware.

Maskinen jeg ikke kommer inn med er en ny Maskin AMD Xp 5000 x2 med Vista Home Premium. Den har fint kommet senn inn på og kommunsiert med andre enheter i nettverket.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hallo!

Hadde samme problem selv, og da fant jeg ut at Vista ikke leser linux/samba filsystem slik den er konfigurert orginalt.

Dvs at hvis NAS boksen din ikke bruker fat, eller ntfs, så må du inn i administrative verktøy og forandre.

->Kontrollpanel\System og vedlikehold\Administrative verktøy->Lokal sikkerhetspolicy->

Nettverksikkerhet: Lan Manager-godkjenningsnivå

Her velger "Send LM og NTLM-brukNtlmv2-øktsikkerhet hvis forhandlet"

Dette fixa alle problemene for meg... lykke til :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...