Saint Anger Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Har et foxconn N68S7AA hovedkort og lastet ned siste bios og installerte den. Nå har jeg plutselig problemer med multiplieren. Den stod på 9, men står nå hovedsaklig på 6, men hopper til 9 nå og da. CPU-z of fox one sier det samme. I Biosen er det er det noe nytt som mann kan forandre på, men uansett hva jeg prøver på er det det samme problemet. Er det noen adre som har dette problemet med foxconn hovedkort etter bios oppgradering? Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Dette er helt normalt, du har speedstep aktivert noe som gjør at cpu klokker seg ned for å spare strøm. Når maskina trenger mer cpu kraft så klokker den seg opp igjen, derfor vil multiplier forandres. Intel speedstep kan du deaktivere i bios hvis du vil. Dette har vært tatt opp på forumet gang på gang, et lite søk skader ikke neste gang. Lenke til kommentar
Saint Anger Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Takker for svar. Det er ikke speedstep som er problemet. Har søkt og sett på det og testet instillingene. Så noe nytt i boot også og ser ut som om dette er problemet. a 267MHz system bus processor is installed. The processor is not supported on this system board, and will run at reduced clock speed. System performence will be impacted. Dette er den samme E6600 cpu'en jeg har hatt i månder nå, så hvorfor den sier det den gjør, vet ikke jeg. Noen som vet? Bare så dere vet hva jeg har, så er listen her: Intel Core 2 Duo E6600 Foxconn hovedkort Geil Minne 4x1GHz Nine hundred tower Corsair HX620w Strømforskyning evga scc 8800gt Endret 14. desember 2007 av Union Lenke til kommentar
Saint Anger Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Satte tilbake den siste biosen jeg hadde før oppdatering og ting fungerer normalt igjen. Endret 14. desember 2007 av Union Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå