chokke Skrevet 13. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2007 Ja, det har seg slik at det skal være noe avslutningsfest/ball/whatever på skolen om en uke, og temaet er "cocktail", men hva er det? Er det plain dress eller er det styla dress eller glitter og fjas? Jeg har ikke peiling. Hjelp meg (Og jeg fant egentlig ikke en annen plass som passet bedre, alternativet hadde vært OT-baren)... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg skammer meg litt for å bringe opp denne tråden allerede (men retningslinjene gjelder ), men uansett, skal kjøpe eventuelle ting jeg trenger imorgen, så begynner å haste litt. Tok noen søk på google, men ser ut til at det er sånne styla dresser?? Som nærmest lyser i mørket og ble fanget rundt hippie-tia. Eller tar jeg feil? Vil "normal" dress, kjøpt på dressmann eller noe være "cocktail" eller har jeg missforstått helt? Hjelp Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 "Cocktail attire technically means a suit for men, and a cocktail dress for women, which usually means a short dress (preferably not career wear). I prefer a little black dress -- and depending how formal you think the event is, you can glam it up with accessories. Of course you have lots of leniency in what you wear -- a dressy pantsuit, a lovely skirt and top, etc. Everyone interprets the meaning of dress requests differently." Tror ikke du trenger å overdrive noe, men kan jo hende jeg misforsto Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 Så en helt plain sort dress fra dressmann (med sko og hele pakka) vil være cocktail? Noen måte man kan "style" det litt så det ikke blir så kjedelig, for eksempel slips eller noe? Ser ut til at shoppingturen blir utsatt til uka, må iaffal ha det før onsdag neste uke! Ting Tar Tid. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 15. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 Om jeg forsto det rett, så trenger du ikke noe fancy dress. Men jada, masse muligheter til å spice det litt opp så du ikke ser ut som du skal i begravelse. Du kan jo for eksempel kjøre en stilig skjorte, og ha den oppknept i halsen og blåse i slips. Synes personlig at følgende var litt stilig, men kommer jo helt an på personlige preferanser (andre synes sikkert det var fælt): Ellers så kan du jo kanskje ta en titt her for inspirasjon Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Helt forferdelig, spør du meg. Det gir heller ingen assosiasjoner til cocktail-party. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Helt forferdelig, spør du meg. Det gir heller ingen assosiasjoner til cocktail-party. Jo takk for hjelpen, hva mener du er cocktail-party-assosiasjoner da? Red: Jaja, dress er innkjøpt. Ble sort dressjakke, sort dressbukse, lyseblå skjorte og blå/lilla-stripete slips Endret 16. desember 2007 av chokke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå