Gå til innhold

BK: Heddal Stavkyrkje


olopolo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet kunne vært hentet fra vampyrlandet Transylvania, men da burde kanskje korsene stått motsatt vei.

 

Det er sterke kontraster i bildet, men det er bare positivt, samme gjelder bruk av B/W.

 

Bildet er tatt i en spennende vinkel og skiller seg ut fra de "vanlige" kirkebildene. Absolutt over gjennomsnittet av det som presteres her på akam.no - mener jeg da...

 

Bildet er skjemmet av en litt for hard oppskarping - spesielt synlig i overgang tak/himmel. Andre vil kanskje kritisere mangel på detaljer i de svarte og hvite delene, men det blir smak og behag

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Bildet ser best ut i thumbnail, jeg vet det...

 

Men prøv likevel og ignorer bildekvalitet (Grunnen avsløres snart),

og tenk heller komposisjon, stemning, lys, kontrast o.l.

 

KsG :)

Komposisjon, stemning, lys, kontrast, alt er som det skal være med stemmningen du vil ha frem i bildet. 4/5 for de, men venter i spenning på grunnen til bildekvalitet :p

Lenke til kommentar

Bildet er tatt med min SE K610 i. Det er ikke croppet og er kun behandlet i telefonens medfølgende retursjeringsprogrem... Rart det ser litt kantete ut i a4 størrelse? :tease:

 

Tusen hjertlig for kommentarer og kritikk.

 

Håper enda flere tar seg bryet med å slenge ut sin mening :thumbup:

 

KsG

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Må nok dessverre seie meg enig med Speik her. I dei mørkaste områda går alt nesten i ett, og i tillegg er himmelen heilt utbrent. Kvaliteten er jo også råtten(beklager uttrykket) og linja som følger kantane på taket hører vel strengt tatt ikkje heime. Dersom du skulle hatt nokon sjangs på å lykkast med noko sånt, måtte du enten hatt meir detaljar i det mørkaste og lysaste (bedre eksponering) eller ein skikkelig siluett.

Det kan godt hende at vanlige bilder av sånne kirker blir kjedelige, men for min del så er ikkje dette så mykje meir spennande.

 

Dersom dette skulle vore blant det bedre som var levert her inne, så hadde det vore sørgelig mykje dårlig på sida.

 

Beklager dersom dette ikkje vart konstruktivt nok.

Lenke til kommentar

Enig i det meste du sier, men bildet er tatt med en mobiltelefon...

Ser man på thumbnailen hvor den dårlige bildekvaliteten ikke kommer så bra fram synes jeg det er et kult bilde. Liker den ekstreme kontrasten og den utbrente himmelen. Det er ikke meningen at det skal følge noen fotografiske regler eller være et praktfotografi av en kirke, men heller et kult annerledes eksperimentelt bilde.

 

Takk for all kritikk ;)

 

KsG

Lenke til kommentar
Må nok dessverre seie meg enig med Speik her. I dei mørkaste områda går alt nesten i ett, og i tillegg er himmelen heilt utbrent. Kvaliteten er jo også råtten(beklager uttrykket) og linja som følger kantane på taket hører vel strengt tatt ikkje heime. Dersom du skulle hatt nokon sjangs på å lykkast med noko sånt, måtte du enten hatt meir detaljar i det mørkaste og lysaste (bedre eksponering) eller ein skikkelig siluett.

Det kan godt hende at vanlige bilder av sånne kirker blir kjedelige, men for min del så er ikkje dette så mykje meir spennande.

 

Dersom dette skulle vore blant det bedre som var levert her inne, så hadde det vore sørgelig mykje dårlig på sida.

 

Beklager dersom dette ikkje vart konstruktivt nok.

 

Siden du refererer til min påstand " bedre enn gjennomsnitt", så mener jeg at motivet og komposisjonen er bedre/mere spennende enn snittet av det som postes på bildekritikken. Ingen har vel påstått at det tekniske er på topp.

 

Ellers er vel kvaliteten av bildene som postes her veldig varierende, hovedmengden er ganske "uspennende" bilder slik jeg ser det, mine er sikkert ikke spennende de heller :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...