vihovde Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har tenkt å kjøre en Seagate 80G på en gammel maskin (166Mhz) som skal brukes som MP3 spiller. Hvilken(t) kontrollerkort (billigst mulig ) kan jeg bruke ? Har du ett selv som du skal selge, eller kjenner du noen som har ett som virker ? Bruk mailen min under her... Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hva slags kontrollerkort er det du snakker om? Har selv en 120GB WD på en Pentium 120Mhz, har aldri savnet noe kontrollerkort... Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Hva slags kontrollerkort er det du snakker om?Har selv en 120GB WD på en Pentium 120Mhz, har aldri savnet noe kontrollerkort... Går ut fra at en gammel Compaq 166Mhz med det orginale hovedkortet, ikke støtter en HD på 80G, eller tar jeg feil her ? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 HK takler ikke mer enn litt over 8 GB. Du må mest sannsynlig installere HD som slave og boote fra gammel HD. Det måtte iallefall jeg gjøre for å få min 40 GB til å virke sammen min Pentium 200 MHz... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Adaptec lager gode kontrollerkort! Ikke værst pris heller. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Tenk å bruke så raske disk på en så gammel sløve pc? Ville heller kjøpt den minste disken som fantes til en slik pc :wink: Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Tenk å bruke så raske disk på en så gammel sløve pc? Ville heller kjøpt den minste disken som fantes til en slik pc :wink: Hvordan skal jeg da få plass til 17.396 MP3`er ??? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Tenk å bruke så raske disk på en så gammel sløve pc? Ville heller kjøpt den minste disken som fantes til en slik pc :wink: Hvordan skal jeg da få plass til 17.396 MP3`er ??? Da har du et problem Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Kan jo pakke alle mp3`ene ned til 10kb Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 hei du kan prøve å flashe biosen. virket hos meg. jeg har en gammel data på 200mhz stående som ikke støttet mer enn 8gb eller whatever, etter flashing av bios ble alt greit. eller så kan du kjøpe en sunsway ata133 pci kontroller fra pcutstyr.no. har selv denne og er fornøyd Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Å, du mener et slikt IDE kontrollerkort! Jeg løste problemet med et WD EasyInstall program som overstyrer begrensningen i Bios. Tror du klarer deg med Seagate sitt DiscWizard program her: http://www.seagate.com/support/disc/driver...rs/discwiz.html Absolutt verdt ett forsøk før du kjøper ny hardware.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Tenk å bruke så raske disk på en så gammel sløve pc? Ville heller kjøpt den minste disken som fantes til en slik pc :wink: Hvordan skal jeg da få plass til 17.396 MP3`er ??? Sett inn en 20GIB disk, nei skal ikke mobbe deg lenger. Er bare det at du ikke får utnyttet hastigheten som bor i den disken på den pc, var bare derfor eg kommenterte det. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Går ut fra at en gammel Compaq 166Mhz med det orginale hovedkortet, ikke støtter en HD på 80G, eller tar jeg feil her ? Vel, det kommer vel kanskje litt ann på siden han kjører en IDE(raid?) kontroll. Det kan være slik at hovedkortets IDE slots ikke støtter mere en et hvis antall GB harddisker, mens ved å bruke en IDE kontroller så unngår man det problemet. Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Tenk å bruke så raske disk på en så gammel sløve pc? Ville heller kjøpt den minste disken som fantes til en slik pc :wink: Hvordan skal jeg da få plass til 17.396 MP3`er ??? Da har du et problem 17.396? *LASTE* :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå