Johnny E Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Når jeg har overført filmen(DV) til PC-en (bruker Adobe Premiere 6.0) blir bildene mye mørkere en i displayet på kameraet (gjelder de scenene som er filmet i dårlig lys). Har kameraet en slags "AGC" (automatic gain control) som hever lysstyrken i søker, LCD display og video out? Har dette noen invirkning på resultatet etter endt redigering? Hilsen nybegynner. Lenke til kommentar
Rune Kvam Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 På mitt kamera kan jeg selv justere LCD displayet sin lys-styrke, farge, kontrast. Har du for mye lys på LCD skjermen, eller ser i gal vinkel kan du bli lurt ved opptaket. Hvordan ser bildet ut når du kjører direkte fra kamera til TV'en? Er det like mørkt der? Rune Lenke til kommentar
sailor Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Min erfaring er at det er PC skjermen som gjengir for mørke farger. Jeg bruker å koble en TV til kameraet via den analoge videoutgangen på kameraet når jeg redigerer. På denne måten vil du se resultatet mens du holder på. Jeg har hatt dette problemet på mange forskjellige sammensetninger av PC, kamera, kort og programmvare. Det har alltid vært dataskjermen som har vært problemet. Og det ser alltid bra ut når du ser det på TVen. Prøv å koble en liten TV til kameraet !!! Lenke til kommentar
Anton Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Det er resultatet til tv-skjermen som teller. Også denne kan variere - men du kan sammenligne med vanlig tv. På pc-skjermen kan du jo justere opp lysstyrken - så blir det bedre. Grunnen til at du som regel har lysstyrken lavt er at det er mye helt hvitt i bildene - og du har derfor ikke behov for så mye lys. Skjermen varer også lengre når lysstyrken er lavere. Lag en sekvens med et hvitt bilde og litt tekst - så ser du hvor lyst dette blir på tv. - Anton - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå