Gå til innhold

Burnout demo og gold medlemsskap

tidus2k4

Anbefalte innlegg

Er det mulig. Hvorfor gjør MS sånn?

Er ikke noe kjempeproblem for meg ettersom jeg får lastet ned demoen gratis på psn senere i dag, men det irriterer meg noe sinnsykt at ms skal melke penger ut av folk for hver eneste lille ting.

Bakgrunnsbilde? det blir 5 kr, tema, 5kr, iconer, 5kr.. og i tillegg skal man betale en 50lapp i mnd for å spille med andre.

Snart kommer det vel en xbox hvor du må putte på en femmer hver gang du skal skru den på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Da spør jeg hvor viktig det er for deg å prøve en demo på dag 1 kontra dag 7? Om spillet allerede er utgitt og du venter på demoen for å avgjøre kjøp eller ikke, forstår jeg. Men de fleste demoer kommer jo lenge før utgivelse, så jeg ser ikke helt det store problemet.

En annensak er alle mikroavgiftene...

Lenke til kommentar

Akkurat dette spillet er utrolig viktig for meg.. sorry, derfor tippet det litt over kanskje :\

Er nemlig ikke lysten på å vente på psn update som kommer på ubestemt tid i kveld heller...

Uansett så ville jeg heller gitt utviklerne penger for demoen enn MS/Sony

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

mange ganger når det er "hottte" demoer som kommer så går det tregt å laste ned,hvis silver folk skulle laste ned samtidig så ville det gått enda tregere.Er nok dette MS først og fremst har i tankene.....i tillegg til å tjene penger.

Skulle bare mangle at gold medlemmer får laste ned først når vi betaler for LIVE tjenesten.......ingen medfølelse her asså :)

Lenke til kommentar

Har brukt den opp for 6 dager siden :(

Hah.. jeg vet det er helt latterlig, ettersom jeg glatt kunne betalt 50 spenn den mnd her, men det er mer en prinsipp sak.. husker tilbake til gode gamle dager.. eller evt. i dag.. hvor f.eks pc demoer fortsatt som regel er gratis og lett tilgjengelig. (ja jeg hater fileplanet :))

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Syns egentlig det er litt rettferdig og jeg, vi bør jo få litt igjen når vi trossalt betaler for Live.

Vet ikke om å stenge ut demoer for andre er veien å gå (selv om det bare er for ei uke). Hadde heller satt pris om vi som betalte Gold fikk noe ekstra, istedetfor at de med Silver blir tilsidesatt. Dessuten så er jo poenget med demoer at flest mulig skal prøve de, og da hjelper det jo ikke at flesteparten må vente ei uke.

Eneste positive er at det går fortere å laste de ned (siden det blir færre samtidige nedlastinger).

Lenke til kommentar

Veldig enig med deg Brakara. Skjønner at MS har brukt en del penger på å utvikle Live.. men de har sikkert tjent dem inn igjen. Kanskje på tide de gjør det gratis i stedet for å prøve å utvide det slik at en må betale på pc også.

Steam og PSN tilbyr mye av samme funksjonalitet gratis.. og de utvikler seg hele tiden.

Lenke til kommentar

Live Silver: Adgang til alt av demoer/spill med en gang. (Cap på nedlastinger på 400Kbyte/s.) Må også betale for teamer, bakgrunnsbilder osv osv..

Live Gold: Adgang til demoer/spill men uten cap på nedlastingshastigheten. Gratis temaer, bakgrunnsbilder osv osv. Og multiplayer.

Lenke til kommentar
Live Silver: Adgang til alt av demoer/spill med en gang. (Cap på nedlastinger på 400Kbyte/s.) Må også betale for teamer, bakgrunnsbilder osv osv..

Live Gold: Adgang til demoer/spill men uten cap på nedlastingshastigheten. Gratis temaer, bakgrunnsbilder osv osv. Og multiplayer.

Lite problem der. Microsoft får 100% av pengene fra gold medlemskap, utviklere etc får betalt for temaer, bakgrunnsbilder osv osv...

Lenke til kommentar

Xbox live er rett og slett ein betre tjeneste (pr. idag) enn PSN. Og det kostar 450 kroner pr år, om ein vil spele online. Dette er litt drøyt, for berre ein ekstra feature. Men no, no får dei som betalar, for å holde denne kanon tenesta oppe, litt ekstra goodies. Det skulle berre mangla. Berre rett at dei som har Gold får nytta seg av demoar m.m før dei som ikkje betalar. Om ein tenkjer seg om 2 sekund, vil ein kjapt innsjå dette! Ein kan hate Microsoft so mykje ein berre vil, men dei er eit selskåp, som er ute etter, ja, nemlig. Å tene pengar. Korkje Microsoft eller Sony, eller Nintendo for den saks skuld er ute etter å væra snille - dei gjer ikkje ting for å væra good samaritans -- dei skal tene pengar.

Eg jobbar til vanleg som IT konsulent / Key Account Manager, for eit av dei kjappaste veksande selskåpa i vest Noreg. Me opererar med faste driftsavtalar mot bedriftskundar. Desse kundane betalar ein fast sum pr månad - avhengig av kor mykje timar som blir logga (on average) -- og kor stor drifta er (antall brukarar m.m). Når ein privatperson kjem inn i kontorlandskapet vårt, med ein PC som har kræsja -- så hamnar denne PCen bakerst i køen, og vært berre jobba med ved ledige stunder.

Forøvrig, for mellomlegget Xbox 360 og PS3 40gb får ein 3 år XBL gold :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...