aengas Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hei. Er det mulig å benytte mine 2 gamle rambrikker (DDR, 2 gb) på mitt nye hovedkort (Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI) sammen med mine 2 nye rambrikker med DDR II SDRAM?? På forhånd takk Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Nei, det er ikke mulig. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Hei. Er det mulig å benytte mine 2 gamle rambrikker (DDR, 2 gb) på mitt nye hovedkort (Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI) sammen med mine 2 nye rambrikker med DDR II SDRAM?? På forhånd takk Det vil ikke gå. DDR minnebrikker passer ikke i DDR2-minneslotter. Ikke det at det hadde gått om det passet heller Lenke til kommentar
aengas Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Hei. Er det mulig å benytte mine 2 gamle rambrikker (DDR, 2 gb) på mitt nye hovedkort (Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI) sammen med mine 2 nye rambrikker med DDR II SDRAM?? På forhånd takk Det vil ikke gå. DDR minnebrikker passer ikke i DDR2-minneslotter. Ikke det at det hadde gått om det passet heller , jjaja takk anyway. Men et annet spørsmål; Når d står CL4 eller CL5 i spec'sa på ram'en hva er det og hva har det å si? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Hei. Er det mulig å benytte mine 2 gamle rambrikker (DDR, 2 gb) på mitt nye hovedkort (Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI) sammen med mine 2 nye rambrikker med DDR II SDRAM?? På forhånd takk Det vil ikke gå. DDR minnebrikker passer ikke i DDR2-minneslotter. Ikke det at det hadde gått om det passet heller , jjaja takk anyway. Men et annet spørsmål; Når d står CL4 eller CL5 i spec'sa på ram'en hva er det og hva har det å si? CL er latency. Du kan lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/CAS_latency Det er ikke nødvendigvis høyest frekvens som er "best", det som man helst ønsker er lavest "timings". Så generelt ønsker du lavest mulig CAS (CL) verdi. Jeg er ræva på å forklare detta, sikkert noen som kan forklare det bedre, og fortelle deg hvordan du regner ut "ns" Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Nope, umulig. Det finnes vel noen veldig få hvoedkort som har mulighet for å kunne bruke begge typer, men du kan nok bare bruke èn type on gangen selv da. RAM er jo så skitbillig nå for tiden uansett... 2 gig RAM av bra ytelse/kvalitet koster jo "ingenting". -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå