The Ghost Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Om det kan være til hjelp så er det telenor abo. her og er lokalisert i drammen ..... 1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138] 2 9 ms 9 ms 8 ms ti121210a081-l1.ti.telenor.net [83.108.0.0] 3 7 ms 7 ms 7 ms ti0012d320-ge0-1-7-10.ti.telenor.net [146.172.80.109] 4 * * * Forespørsel avbrutt. 5 15 ms 8 ms 8 ms ti0001b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.58] 6 8 ms 7 ms 8 ms stolav-gw2.uninett.no [148.122.8.226] 7 7 ms 8 ms 8 ms stolav-gw.uninett.no [128.39.0.133] 8 8 ms 8 ms 7 ms oslo-gw1.uninett.no [128.39.46.249] 9 8 ms 8 ms 8 ms oslo-gw.uninett.no [128.39.65.21] 10 7 ms 7 ms 8 ms uio-gw8.uio.no [128.39.65.18] 11 7 ms 7 ms 7 ms mrom-gw2.uio.no [129.240.25.18] 12 8 ms 7 ms 8 ms continental.uio.no [129.240.4.185] Om dere vil kan jeg teste på et ADSL Tubo abo. i Skien til uka evnt. nå til søndag det jeg testet på nå var ADSL Basic ..... Endret 5. januar 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
arildholta Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Har Tele2 adsl 2+ 16000 / 700 (12500/650) 440M fra sentralen Tracing route to continental.uio.no [129.240.4.185] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 42 ms 41 ms 42 ms 172.24.66.17 3 40 ms 40 ms 39 ms 172.24.66.18 4 40 ms 40 ms 40 ms oke2-core76-1.tengigabitethernet1-1.dax.net [193.216.251.101] 5 41 ms 40 ms 40 ms oke2-core1.gigabitethernet0-0-0.dax.net [193.216 .251.133] 6 40 ms 40 ms 40 ms stolav-gw.uninett.no [193.156.120.1] 7 40 ms 40 ms 40 ms oslo-gw1.uninett.no [128.39.46.249] 8 40 ms 40 ms 46 ms oslo-gw.uninett.no [128.39.65.21] 9 40 ms 40 ms 40 ms uio-gw8.uio.no [128.39.65.18] 10 40 ms 40 ms 41 ms mrom-gw2.uio.no [129.240.25.18] 11 40 ms 40 ms 40 ms continental.uio.no [129.240.4.185] da jeg hadde 6mb linje Dett er nå Endret 5. januar 2008 av arildholta Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Det er mange som sliter med høy ping hos Tele2 ja. Det er bra dere kommer med info, traceroute osv. Ta kontakt med Tele2, gi dem traceroute og pingresultater, så kanskje det rettes opp fort! Har tatt kontakt med en på teknisk, han skal se på saken snart. Dere kan jo forsøke og endre ipn deres vet ikke om det vil hanoe betydning men virket for meg 1 gang, kansje bare tilfeldighet.. jeg gjorde det i rutern min der jeg refeshet min WAN IP Det har jeg forsøkt, ender alltid på 90-serien. Endret 5. januar 2008 av Glenn Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 jeg bor på hedmarken, og får 10-12ms på nix.no har 193 som start på ip adresse tele2 4mbit Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Har fått litt mer informasjon nå. Tele2's nett bruker såkalt "Interleave", som gjør at pingen blir mye høyere enn vanlig.. Dette er noe de ikke har planlagt å endre på. Så det ser ut til at vi som har Tele2 bare må leve med det inntil videre! Tele2 anbefales ikke for gamere med andre ord.. http://www.kitz.co.uk/adsl/interleaving.htm Endret 7. januar 2008 av Glenn Lenke til kommentar
Obsternasig Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Æsj, da får vel jeg vurdere å skifte internett leverandør da. Litt synd, ettersom jeg ellers er veldig fornøyd med Tele2. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Jaa, da har jeg fått pingen "normal"! Traff rette person i Tele2 som kunne ordne dette for meg. Han endra linja til fastpath, så ble linja super. Anbefaler alle som sliter med høy ping om å få endret profilen sin fra interleave til fastpath, men du må bare treffe på rette person først. Anbefaler heller at folk sender den inn til teknisk med en gang, så kan de få ordnet på det. Supert gjort av Tele2! Har ingenting galt å si om de nå :-) Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Nå har dessverre linja blitt satt til interleaved igjen, som betyr mye høyere ping enn med fastpath.. De sier at den må stå på det, siden jeg sitter på Tele2 sitt nett.. De har planer om å gjøre noe med det sånn at gamers kan sitte på fastpath, men de vet ikke om når de kan gjøre det. Dette er for dårlig. Hvorfor gjør de dette? Jeg ser ingen grunn til at jeg skal sitte på interleaved da jeg har en stabil linje til huset og kort linjelengde. Har sendt mail til sjefen også aka. "Snakk med sjefen", men neida, samme svar der. Jeg er irritert på Tele2 nå, og vurderer oppsigelse om ikke noe snart blir gjort! Anbefaler nok en gang ALLE som sliter med høy ping hos Tele2 å ta kontakt med kundeservice, eller helst [email protected]. Det kommer stort sett "stardardsvar" fra kundeservice. Referer gjerne til denne tråden. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei. Snakket med Tele2 igår, og fikk som svar at det var bare å maile inn forslagene til forbedring. Vedkommende var kjent med problemene, men kunne ikke løse det på 1.2.3. Forøvrig har vi vært plaget med høy ping lenge, og vi har alltid fått til svar pr sms, at linjen er ok. Har også fått målt pingen ifra Tele2 og til min router, der maks var 195 ms. Ligger på kjente servere (Half-Life 2 DM) på en 60-100 ms i ping, tidligere lå en på 20-40 ms i ping. Dette skjedde etter vi gikk ifra 193 til 90 nettverket. Ligger i Stavanger området, og er ca 1100 meter ifra sentralen. Sender mail til snakke med sjefen, på Tele2. Eller kan vi ikke lage til en / ett opprop, på opprop.no ? Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Det KAN i praksis egentlig løses på 1-2-3, men dette er ikke policy hos Tele2. Det er bare å endre på en innstilling, fra interleave til fastpath. Ja, ta å send en mail til [email protected], det hjelper mer når ledelsen får vite at flere sliter med dette! Lenke til kommentar
punar Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har sendt følgende melding til Tele2 så får jeg se hva de svarer. Etter å ha snakket med teknisk hos dem er jeg ikke særlig optimistisk Jeg, som mange andre gamere har opplevd langt dårligere ping etter at dere har utført en "endring i nettet". Etter å ha undersøkt litt har jeg funnet ut at det er fordi dere tidligere sendte meg gjennom Telenor sitt utstyr, men at dere nå har deres eget utstyr i sentralen. Dette utstyret er satt opp med Interleaving isteden for Fastpath, noe som legger til rundt 40 ms på pingen på datatrafikken. Som mange andre gamere, ser jeg meg nødt til å bytte til en annen leverandør dersom dette ikke endres i snarlig fremtid. Jeg har vært i kontakt med teknisk hos dere og fått fortalt at situasjonen slik den er nå er noe dere har tenk at skal vare i svært lang tid fremover. Men i ettertid har jeg tenkt litt over dette og ser at det er et par mulige løsninger som kan rette problemet. Dere kan enten: * Patche meg tilbake via Telenornettet eller * Endre innstillingen for min profil til Fastpath Om disse endringene betyr at dere må lage en ny ADSL-pakke og kalle den ADSL Gamer eller noe og ta noen kroner ekstra i måneden for dette spiller ingen rolle for meg. Fint om jeg kan få tilbakemelding på hvordan dere stiller dere til disse to alternativene. Lenke til kommentar
punar Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Nå har jeg mottatt svar fra Tele2: "Hei og takk for din henvendelse Her må vi dessverre beklage, men det er ikke noe mer vi får gjort i dette tilfellet." Da er det bare å bytte leverandør. Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du har ingenting å klage over! 40ms er bra, jeg får rundt 200-500ms hva ville du sagt til det? Hæ? Lenke til kommentar
bernmeister Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Opplever samme problemet selv. 40-50ms til UiO, selv om jeg bor 7 mil unna. Sendt klage til [email protected]. Anbefaler alle som har problemer om å klage, så tele2 kanskje får ut fingeren. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Det er bra. Tele2 virker så sikker på dette, det virker som de ikke gjør noe med dette med det første. Velkommen til forumet forresten! Lenke til kommentar
bernmeister Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jo, takk. virker som et ålreit forum. Fikk svar fra tele2 nå. De Kunne se at interleaved kunne skape problemer for gamere som krever høy ping, og så på muligheter for å støtte kortere ping for de som ønsket. De kunne likevel ikke garantere når eller om dette vil skje. Venter vel en liten stund, men hvis ikke det skjer noe blir det å bytte. Noen som vet om Ventelo har gode linjer? De har fint tilbud på ADSL2+ 20/1 mbit til 399,- Lenke til kommentar
jon_mLn Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg har akkurat det samme problemet! Vi har hatt Tele2 sin 3mbit-linje i snart 2 år og jeg har vært relativt fornøyd med latency på Counter-Strike servere (ca 20-30ms). Men i går da Tele2 koblet linjen vår over til sitt eget ADSL-nett, har latency'en steget i været. Før fikk jeg rundt 25 ms på Catch-Gamer sine servere, og nå får jeg mellom 55 og 65 ms! Selv om jeg ikke lagger i spillet, har 30+ ms veldig mye å si. Skal ringe til Tele2 senere i dag, men etter å lest svarene i dette topicet tviler jeg på at jeg kommer til å få noe hjelp... Legger ved tracert til nix.no: Sporer rute til continental.uio.no [129.240.13.149] over maksimalt 30 hopp: 1 2 ms 2 ms 1 ms 192.168.0.1 2 43 ms 42 ms 45 ms 149-248-1.oke2-bras6.adsl.tele2.no [90.149.248.1 ] 3 43 ms 45 ms 43 ms oke1-core76-2.vlan12.dax.net [193.216.209.65] 4 45 ms 44 ms 44 ms oke2-core76-1.tengigabitethernet1-3.dax.net [193 .216.251.105] 5 44 ms 44 ms 43 ms oke2-core1.gigabitethernet0-0-0.dax.net [193.216 .251.133] 6 44 ms 44 ms 43 ms stolav-gw.uninett.no [193.156.120.1] 7 43 ms 43 ms 53 ms oslo-gw.uninett.no [128.39.65.21] 8 44 ms 44 ms 44 ms uio-gw8.uio.no [128.39.65.18] 9 44 ms 44 ms 44 ms mrom-gw2.uio.no [129.240.25.18] 10 43 ms 45 ms 43 ms continental.uio.no [129.240.13.149] Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Du får nok ikke noe hjelp på kundeservice nei.. De fleste der har ikke peiling på noe. Ta heller å send en mail til [email protected] Lenke til kommentar
jon_mLn Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Snakket med en på kundeservice for noen timer siden. Han sa at Tele2 var klar over problemet, men at ikke han kunne gjøre noe med det, og sendte klagen min videre til noen teknikere som skulle ringe meg opp. Har enda ikke fått svar... Synes det er utrolig dårlig av Tele2 å gi oss kunder en dårligere vare enn tidligere. Hvorfor skriver de at det nye ADSL-nettet deres vil gi "lavere priser og høyere hastigheter", når det i realiteten gir oss dobbel så høy ping? På den positive siden har jeg fått 600 kbit/s opp, ikke 360 kbit/s som vi betaler for;) Endret 9. april 2008 av jon_mLn Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Han på kundeservice lyver, de kan i praksis gjøre noe med det, men de får ikke lov, ikke spør meg hvorfor, så det blir enda dummere av Tele2. Send en mail til snakkmedsjefen, så får hvertfall ledelsen vite om en til. Kanskje de snart får ut fingeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå