Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt PSU eller HK?

Anbefalte innlegg

For to uker siden, ville maskinen min plutselig ikke starte opp, kom pipelyder osv.

Fant ut at to av rambrikkene hadde gått fløyten.

Har vært usikker på hovedkortet i en periode, siden det ikke har klart å gi mer enn 2.125V til DDR2 brikkene.

Så når de to brikkene gikk, tenkte jeg at nå er det snart helt dødt.

Men det funka fint, i en uke til. Da skjedde omtrent det samme. Restartet maskinen, men bare skrudde seg av igjen. Og slik fortsatte det. Har prøvd å starte med kun CPU, RAM, skjermkort, osv. Men ingenting skjedde.

Jeg regna med at det var hk'et som var gåent.

Bestilte nytt HK - Gigabyte X38-DQ6 ddr2. Sammen med en Q6600 og 4x1GB Kingston HyperX PC9600..

Og regna med at alt skulle ordne seg.

Nå starter den opp, viftene begynner å spinne i et par sekunder, så stopper den helt. Har kun CPU, RAM og Skjermkort i maskinen. Ingen HDD-er osv..

Så det jeg lurer på er om jeg må ta den lange veien til Datakjeden og kjøpe meg en ny PSU? Eller om det er noe annet som kan være galt. Har trodd det har vært det gamle hk-et hele tiden, men nå vet jeg ikke lenger. Siden det skjer akkurat det samme med nye deler, så må det vel være PSU? Det kommer heller ingen pipelyder fra HK. Kun hvis jeg fjerner rambrikkene, skjermkort, osv..

Noen som har forslag?

Edit: Det er forresten en Fortron Epsilon 700W PSU jeg har.

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har forsøkt med de gamle minnebrikkene som står i signaturen. Har husket alle kabler, har dobbelt og trippelsjekket. Ingen ledige strømkontakter på HK. Har også resetet bios, også ved å ta ut batteri. Og PSU er Fortron Epsilon 700W..

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...