JKJK Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hei. Kan noen hjelpe meg å lage et script som sletter følgende registerkeys under: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders - Desktop - My Pictures - Personal - My Video Haster. På forhånd takk! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Regner med denne vil fungere: On Error Resume Next Set Shell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") ' Nøkkelsti samt verdier som skal slettes Path = "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders\" Values = Array("Desktop", "My Pictures", "Personal", "My Video") ' Slett nøkler For Each Value In Values Shell.RegDelete Path & Value Next Endret 13. desember 2007 av aadnk Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) funka ikke. Kan ikke noe som scripting fra før, så må ha alt på et sølvfat. Det der er et vbs-script, right? Noe mer som må være med? Fikk følgende feilmelding (kalte fila .vbs) Line: 9 Char: 5 Error: Unable to remove registry key "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders\Desktop" code: 8007002 source: WshShell.RegDelete Endret 13. desember 2007 av JKJK Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Feilmeldingen betyr ikke annet enn at registerverdiene ikke eksisterer, og derfor ikke kan bli slettes. For å unngå at denne feilmeldingen inntreffer, kan du legge til On Error Resume Next som en ny linje helt øverst. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) hm.. men de eksisterer jo! Endret 14. desember 2007 av JKJK Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Merkelig. Fungerer .reg-filer da? REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders] "Desktop"=- "My Pictures"=- "Personal"=- "My Video"=- Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Hva mener du? Edit: mener du jeg skal teste å legge til "det der" i en .reg fil og kjøre den? Endret 15. desember 2007 av JKJK Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Edit: mener du jeg skal teste å legge til "det der" i en .reg fil og kjøre den?Trenger du engang å stile spørsmålet? Det tar jo ikke lange tiden å gjøre det. Ja, lagre koden som .reg og eksekver filen. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg husker ene foreleseren min på høgskolen også absolutt skulle kalle det "eksekvere". Selv om dette strengt tatt på norsk kun betyr å fullbyrde en straff. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...i?OPP=eksekvere (da særlig omhenrettelser) På godt norsk ville vi nok heller kalt det å "kjøre filen" eller lignende. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) aadnk: Jeg svarte på posten hjemmefra.... har ikke tenkt å slette de reg-keyene på egen private pc for å si det sånn. Derfor det "unødvendige spørsmålet". Manfred: OK. Skal teste på mandag! Endret 15. desember 2007 av JKJK Lenke til kommentar
tasle Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 aadnk: Jeg svarte på posten hjemmefra.... har ikke tenkt å slette de reg-keyene på egen private pc for å si det sånn. Derfor det "unødvendige spørsmålet". Manfred: OK. Skal teste på mandag! Du har ikke noe som heter .... \User Shell Folders men .... \Shell Folders finnes der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå