Decoman Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Jeg har lest litt om openGL i vista men er ikke sikker på om jeg har skjønt hvordan det er lagt opp. Er det noen som vet om det er absolutt nødvendig med spesielle skjermkort som f.eks FireGL for å kunne benytte openGL i vista, eller om man som i xp også kan bruke et radeon kort. Er klar over at valg av driver har mye å si for hvordan et kort fungerer med opengl, men lurer på om det er nødvendig med spesielt valg av maskinvare som f.eks fireGL. En annen variant av spørsmålet her, er om noen vet om Autodesk Maya vil kunne brukes i Vista med et Radeon kort. Jeg stilte et spørsmål i Autodesk forumet, men ble uten videre henvist til et dokument om opengl. Endret 13. desember 2007 av Decoman Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg har lest at Vista støtter OpenGL helt fint, men jeg har selv hatt problemer med spesielt ATI skjermkort. Billigkortene som står i laptoper har blant (Xtrm eller hva de en heter) har ihvertfall problemer med T&L i OpenGL (det gjelder både XP og Vista) så programmene går enten som sirup, hvis de kjører i det hele tatt. nVida på si side, skriver at de har fullt ut støttet OpenGL i Vista siden tidlig beta, og at fremgangsmåten for å lage en rendering context er uforandret, men jeg har ikke fått testet noen nVidia kort på Vista enda. Jeg er veldig forvirret på dette området selv... men jeg har ihvertfall hatt problemer med å få OpenGL til å fungere i Vista, men jeg vet ikke om det er fordi kortene jeg har testet er ATI, eller fordi det er Vista. Dette har vært OpenGL programmer skrevet i .NET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå