Gå til innhold

Provosert av DELL sine nyhetsbrev

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca 1 måned siden så kjøpte jeg en DELL XPS 1330 laptop fra Dell, prislappen kom på snaue 13000 med en dockingstasjon (fra helvete).

Uansett, da syntes jeg prisen var grei. Siden den gang så har det falt inn flere nyhetsbrev som blant annet.

"Bruk verdikoden og få 10% rabatt på DELL produkter"

"Siste sjanse på å bruke verdikupongen på 10%"

en uke senere...

"Bruk verdikoden og få HELE 15% rabatt på DELL produkter!"

"Kjøp en XPS 1330 nå og få xxxx kr avslag"

Dette provoserer meg noe jævlig. Kjøper en dell 1330 for så reklame om at den er nå mye billigere (snakk om nesten 2000). Nesten så de sier "hadde du ventet så hadde du fått den enda billigere. Du er eid!".

Har jævlig lyst å ringe markedssjefen til Dell og kjefte han huden full.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd... Ble lovet telefonisk tilbakemelding men har ikke hørt noe. Har også ringt han på direkte nummer, men han tar ikke telefonen. Prøvd via sentralbord, iflg dama er han på jobb... Blir satt over, ikke svar.

I tillegg til dette kom jeg over en studentartikkel som sa at man kunne får rabbatert XPS med 3 års påstede service inkl, har også prøvd å få dette med da jeg ikke var bevisst på valget. Her mener jeg også UNINETT og DELL har reklamert dårlig. Men denne biten tar jeg ikke så tungt.

Annen sak er at de har solgt med en replikator som jeg valgte å kjøpe. Etter samtale med kensington så anbefales ikke dette produkte sammen med DELL og 64bits OS (som jeg bruker) og etter lange samtaler med dell så har de gitt meg tilbud på å gi meg 600,- kr tilbake, mens jeg ønsker å få en annen replikator. 1 uke etter kjøp av min XPS med replikator sluttet de å selge kensington og gikk for Targus. Dell nekter å bytte ut min replikator mot targus sin.

anyway, dette har ikke noe med min saksgang å gjøre der, men hvor provoserende de sin reklame er. Måtte bare få blåst ut litt :)

Lenke til kommentar
Pjur Pwnage? Njaei...

Priser endrer seg jo hele tiden, da.

Men hvorfor kjøper du Dell?

"Oh, so I'm just going to Hell, I thought you said I was getting a Dell........"

Av den enkle grunn at jeg ble fasinert av m1330 og den har oppfylt alle mine forventninger. Eneste er kundeservicen, 3parts replikatoren og Dell sin markedsføring som jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
I tillegg til dette kom jeg over en studentartikkel som sa at man kunne får rabbatert XPS med 3 års påstede service inkl, har også prøvd å få dette med da jeg ikke var bevisst på valget. Her mener jeg også UNINETT og DELL har reklamert dårlig. Men denne biten tar jeg ikke så tungt.

Du kan vel ikke akkurat klage på at du selv ikke har tatt initativ til å sjekke om du kan få maskinen til studentpris? Veldig mange bedrifter har studentrabatt, men det er svært få som reklamerer for dette. Videre så går alt datautstyr ned i pris. Kjipt for deg at det skjedde like etter at du kjøpte maskinen din, men du kan ikke akkurat forlange at de gir deg penger tilbake. Om de gjør det er det hyggelig, men det er absolutt ikke noe du kan kreve.

Annen sak er at de har solgt med en replikator som jeg valgte å kjøpe. Etter samtale med kensington så anbefales ikke dette produkte sammen med DELL og 64bits OS (som jeg bruker) og etter lange samtaler med dell så har de gitt meg tilbud på å gi meg 600,- kr tilbake, mens jeg ønsker å få en annen replikator. 1 uke etter kjøp av min XPS med replikator sluttet de å selge kensington og gikk for Targus. Dell nekter å bytte ut min replikator mot targus sin.

Dersom du kjøpte maskinen med 64 bit OS og denne replikatoren fra Dell samtidig, og produsenten vedgår at de ikke er helt kompatible - så har du faktisk krav på å få heve kjøpet på replikatoren. Skal man tøye strikken veldig langt så har du sikkert også mulighet til å heve hele kjøpet om de ikke gir deg lov til å returnere replikatoren eller får bytte til Targus.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Uansett, da syntes jeg prisen var grei. Siden den gang så har det falt inn flere nyhetsbrev .

:hmm: vanligvis går man inn aktiv selv for å får tillsend nyhetsbrev fra de forskjellige firmaen.

vil man ikke blir skuffet over datapriser ( elektronik- ) etterpå, må man ikke leser reklame i aviser heller.

prisene detter hele veien.

jeg kjøpte i juli 2x1 mb minnebrikker hos komplett for ca 1100 kr.

via deres nyhetsbrev en måned etterpå så jeg at prisene var nesten halvert.

( nå er disse 70% rimeligere en i juli )

en full hd 37" philips flat-tv jeg kjøpte for en 2 uker siden for 13.000 ( kampanje 1, sparte ca 3000 kr. ) har gått ned i pris igjen ( kampanje 2 ) med 1550 kr.

skal jeg blir sur for det, bad luck :) nesten gang bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har fått igjen penger av dell før ved sånne situasjoner.

Kjøpte en 2407 skjerm til 9 lapper, siste dagen av angreretten satte de ned prisen til 7500, fikk tilbakebetalt 1500 kr etter litt diskusjon. 9 lapper var forøvring også tilbudspris.

Sist ble en hel PC jeg kjøpte for min bestefar satt ned 1000 kr uka etter, samme situasjon her, denne gangen fikk jeg 900 kr kreditt jeg kan bruke på et kjøp hos Dell.

Moralen er at Dell ikke burde kjøre 2 tilbud på samme vare hvor det første er dårligere enn det neste, i løpet av 2 måneder.

Isåfall bør tilbudet første mnd være bedre enn mnd nr 2.

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om innen 14 dager etter du kjøpte den har du jo alltids angrefristen å benytte hvis de ikke er villig til å komme frem til en god løsning. Dog høres det ut som de er villig til å tilbakebetale fordi en kunde som benytter seg av angreretten ikke er god butikk for dem. Dessuten er det bare et fåtall som klager slik som dette i forhold til antall kunder. Jeg ville gjort akkurat det samme dog.

Lenke til kommentar

Det her høres dumt ut etter min mening. Greit, dårlig markedsføring, men. Samme hva jeg kjøper, så kan ikke jeg forvente å få igjen noe mellomlegg på en vare, selv om det er dagen etterpå det er et nytt og billigere tilbud. Sånn er det overalt. En dag har en butikk en bra tilbud. Neste uke kan det være falt i pris eller være et enda bedre tilbud. Kjedelig, men sånn er det.

Lenke til kommentar

At ting faller i pris er jo greit. Men det burde da være mulig å luke ut kunder som nettopp hadde kjøpt det produktet de skal reklamere for.

I tillegg så lager de en mail der de gir det 10% kupong. Så minner("purrer") de deg på at du har nå BARE 3 dager igjen på å bruke den... når de 3 dagene har gått så får du ny kupong på 15%!

Tenk om jeg hadde brukt 10% kupongen siste dagen, og dagen etter får jeg en på 15%. Dvs at jeg da i utgangspunktet har betalt 5% formye.

Jeg syns de er alt for aggressive på nyhetsbrevene.

Nuffern: Dell med replikatoren ble ikke kjøpt med 64bits OS da DELL ikke selger der. Men 32Bits driverene lagde også trøbbel med lydkortet, noe som jeg fikk bekreftet av Kensington (produsenten). Dell hadde ca 14 dager etter mitt kjøp fjernet alle Kensington replikatorer fra sine nettsider.

Lenke til kommentar

Her er det snakk om kjøp via internett hvor man har noe som kalles så fint som angrerett. Den vil de ikke at du skal benytte. Vet du hvorfor? De taper enormt. Det er enormt med jobb og tap for de å få et produkt i retur uten at de får noen som helst penger fra kjøper. Administrasjon kalles det. DERFOR er noen internettbutikker villige til å tilbakebetale kunden i steden for å få en vare i retur som koster 10k for så å administrere denne tilbake i systemet. Dagen etter kjøper kunden den tilbake for 8k. Hva er vitsen?

For fysiske butikker blir saken en helt annen, og det er ikke det som diskuteres her.

Lenke til kommentar

Hater når slikt skjer.

Husker når jeg kjøpte ati radeon 9800 pro til 3700 kroner. 2 og en halv uke senere var prisen på samme butikk satt ned til 2500.

Kjøpte nettopp en selvplukka pc med 4gb ram. rambrikkene kostet tilsammen litt over 1600 kroner. 2 dager etter jeg mottok pcen så jeg at de samme brikkene nå koster 840 kroner.

Edit: Dette var forøvrig ikke hos Dell. Men to andre nett butikker.

Edit2: Kun en gang har jeg opplevd å bli advart av forhandler. Det var noe pc deler lokalt. Der mannen i kassa sa at han ville ventet ei uke hvis han var meg, for da ville prisen bli halvert.

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar

:p en til:

>>en full hd 37" philips flat-tv jeg kjøpte for en 2 uker siden for 13.000 ( kampanje 1, sparte ca 3000 kr. ) har gått ned i pris igjen ( kampanje 2 ) med 1550 kr.<<

jeg var innom PIXMANIA sin nettside IDAG:

PHILIPS LCD TV 37PFL7662D 9 599 NOK inkl. MVA

hva blir priset når " SALGET " starter rett etter jul ? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...