RamGuy Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Burde nesten bli gitt kompensasjon til oss med 680i brikkesett, mange av oss har kjøpt det fordi det SKULLE ha 45nm - støtte.. Er jo som om du kjøper et hovedkort, og det står klæsset "PCI-Express 2.0", så var det slettes ikke noe PCI-Express 2.0 på hovedkortet allikevel. Sånt går rett og slett ikke ann Kan godt forstå Intel da, da nVidia nekter å gå dem SLi-lisens sånn at P35, X38 og X48 får støtte for SLi. Tenk på hvor mye Intel taper på grunn av det.. Idiotisk av nVidia, nå får de igjen for det dumme valget. Uansett om Intel har gjort noen "siste endringer som nVidia ikke fikk vite om", så er det nVidia som må stå til ansvar. De som har lovet oss 45nm støtte. Dumt av dem å love noe de tydeligvis ikke visste om ville funke eller ikke. Endret 13. desember 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Burde nesten bli gitt kompensasjon til oss med 680i brikkesett, mange av oss har kjøpt det fordi det SKULLE ha 45nm - støtte.. Og har det stått hos nettbutikken du bestilte fra, har du en vanntett reklamasjonssak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Enda en nyhet som er utdatert. Dette har vært diskutert en stud på xs.org, og debatten går høylytt om det er Intel eller Nvidia sin "skyld". Personlig finner jeg både debatten og "nyheten" lite interessant da jeg aldri har synes nForce for Intel har vært noe å satse på. @Ramguy: De som kjøper slike hk (du blant annet) gjør det vel for å kjøre SLI? Ikke spesifikt for å kjøre en gitt Intel CPU-serie? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det er snakk om fremtidige oppgraderingsmuligheter som nVidia har lovet, som Intel nå bryter for dem. Tipper mange kjøper det fordi de kunne bruke både SLI og fikk forsikringer om at den fremtidige CPU fungerte... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Synes det er helt på sin plass, Nvidia kan jaggu lisensiere SLI til Intel og holde seg til skjermkort - som de virkelig er bra på, så slipper vi forbrukere å slite med de buggete skrotchipsettene deres. Intelchipset er rene åpenbaringen etter å ha kjempet med div NForce HK Endret 13. desember 2007 av PerUlv2 Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 For å være helt ærlig tviler jeg på at Intel bevisst har "låst ute" NVIDIA. Men det er uten tvil at det er meget beleilig for Intel. Det forundrer meg ikke om Intel får alvorlig fart på grafikkdivisjonen sin snart. Det er ingen drømmesituasjon for Intel om high-end systemer bare kjører på konkurrenters brikkesett og prosessorer (når Crossfire-lisensen går ut). High-end er såklart bare en liten del av markedet, men den biten er også veldig synlig. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 @Ramguy:De som kjøper slike hk (du blant annet) gjør det vel for å kjøre SLI? Ikke spesifikt for å kjøre en gitt Intel CPU-serie? Kjøpte det fordi jeg generelt alltid har nVidia og GeForce skjermkort, så da er SLI-støtte en veldig praktisk ting. Men skaffet den også med tanke på at jeg skulle gå over til Quad-prosessor når disse nye 45nm prosessorene var på markedet. Hadde nok heller gått for, eller ventet på X38 og valgt støtte for de nye prosessorene fremfor SLI om jeg hadde fått beskjed om at mitt P5N32-E SLi kort ikke skulle støtte de nye prosessorene allikevel. Vurderte lengre nForce680i vs X38, da sistnevnte var en del nyere, og 680i generelt var varm, dyr og til tider ustabil. Men siden de begge hadde støtte for "penryn", og ytelsen var relativt lik, gikk jeg for det med SLI støtte, da jeg regnet med at det ville gagne meg mest på "Gaming" siden i fremtiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Det er snakk om fremtidige oppgraderingsmuligheter som nVidia har lovet, som Intel nå bryter for dem. Tipper mange kjøper det fordi de kunne bruke både SLI og fikk forsikringer om at den fremtidige CPU fungerte... Dette får stå for din (og andres) regning. Det er nemlig en høyst "biased" tolkning som ikke nødvendigvis er korrekt (men kan være det). "Nyheten" hw.no kommer med her er nå ca 1mnd gammel og tilsynelanetende ferdigdiskutert her Sitat fra trådstarter ([email protected]): First off, it's not official.....I'm not either Intel or NVIDIA.... Things ARE compicated..... PART of bios of i680 is given BY NVIDIA to Motherboard manufactures..... So they ADD this part with their part and they have a full bios (in simple words)...... Now.....EITHER NVIDIA wants to SELL their new upcoming i790 chipsets and they say that it's Intel's fault of not providing them the full info of the York, OR Intel really doesn't provide full info(data) to them...... BUT.....If it is so, then WHY it works on i790 chipset IF NVIDIA doesn't have the full code from Intel?.... I think that NVIDIA wants to SELL NEW chipsets and in my oppinion that's why...... EDIT: Do you think that I don't want to work my York with my Striker and SLI?..... I'm anxius to do so but..... En annen quote fra samme tråd har jeg mer sans for en bombastiske konklusjoner om hvem som er "bad guy": Nvidia: if(chipset != "Nvidia") print "Fark Off!"; BSOD(); Intel: if(chipset == "Nvidia") print "Fark Off"; BSOD(); Not much differences between the companies after all The question is who need who more. I'm going to say Nvidia needs retail Yorkfield to work on their boards, more than Intel needs SLI on the X#8 chipset. Endret 13. desember 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Egentlig er vel dette et resultat av enkelte lands tragiske patentlovgiving. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Off, jaja. Blir Nvidia 780chipset på meg da til nyttår^^ Lurer på om det var noen rykter om at det ikkje gikk ann å overklokke 45nm intel på 780i kort pga. "krigen" mellom Intel og nVidia. :/ Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Eg må seie at eg er ein smule iritert no, etter å ha "nettop" (ca 1.5mnd siden) invistert i eit striker extreme kort, nettop pga at det skulle støtte dei nye 45nm prosessorane, og kunne køyre sli. Er iriterande å "måtte" skifte hovedkort 3 månder etter ein har svidd av 2k på eit, som ein var "lova" at skulle vare. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Går sterkt ut fra at dette gjelder 650i også? Jeg har 2 stk. Asus P5N-E SLI i mine PC-er. Disse er basert på Nvidia's 650i brikkesett. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Eg må seie at eg er ein smule iritert no, etter å ha "nettop" (ca 1.5mnd siden) invistert i eit striker extreme kort, nettop pga at det skulle støtte dei nye 45nm prosessorane, og kunne køyre sli. Er iriterande å "måtte" skifte hovedkort 3 månder etter ein har svidd av 2k på eit, som ein var "lova" at skulle vare. Sitter med samme problematikken her. Hvilke rettigheter har vi som forbrukere i denne sammenhengen? Selv om en norsk nettbutikk ikke direkte reklamerer for at et 680i-kort har støtte for disse prosessorene, linker jo samtlige videre til kilder som gjøre det... Huff, dette var deprimerende saker Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det er vel uintressant hvem som har "skylda".Problemet er uansett de forbrukerne som i god tro har investert i et rådyrt 680i kort for å ha støtte for sli og 45nm. Skal bli intressant å følge med på denne saken fremover.De fleste produsenter lover 45nm støtte både på sine hjemmesider og via butikkene som selger dem her i landet. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Er ikkje disse 680i uduglige til overklokking anyway da? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Er ikkje disse 680i uduglige til overklokking anyway da? Udugelige til overklokking på Quad-core, dog med unntak av et hovedkort, og det er vel Evga sitt. Dog er det vel langt fra alle som hadde noen super-overklokk i tankene når de kjøpte hovedkortet. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det er liksom på Quad det svikter, men jeg overklokker X3210'en brukbart på XFX 680i SLI. Ellers er de gode. Mulig jeg må anskaffe meg et 780i SLI dersom de viser seg å duge på Quad klokk. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Er ikkje disse 680i uduglige til overklokking anyway da? De er vel en god del bedre enn 975X, men dårligere enn P965, trodde jeg . Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Er ikkje disse 680i uduglige til overklokking anyway da? Så helt udugelige kan de vel ikke være.. har aldri vært noen guru på klokking, men for morro skyld forsøkte jeg en dag likevel. Får en E6600 opp i 3,6Ghz uten bruk av harde slipemidler.. eh.. jeg mener, regulering av volt og sånne ting. Og sånn står den visst enda uten at jeg tenker noe særlig over det Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Som sagt: det er på Quad Nvidia henger litt etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå