VikinGz Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 jeg har lit rust her og der på 240'n min... og tenkte å få d til å se finere ut... jeg vet at når først rusten har kommet forsvinner den ikke... så jeg er ny og dum når d gjelder bil.. men noen gode triks om hva man bør gjøre for å minske skaden, og beskytte best mulig mot rust? hørt å pusse med sanpappir og lakke over er greit, men da kommer det fort tilbake... tips? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Rust kommer igjen, du kan slipe det vekk og bruke syregrunning for så sparkle og lakkere men det kommer fort tilbake. Skal man bli kvitt rusten for en god stund så må man skjære ut og sveise inn nytt stål for igjen behandle det. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hvis man fjerner alt, sandblåser og går over med kjemisk fjerning - er det vel iungen grunn til at det sakl komme igjen? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg vet rusten kommer tilbake... og da vertfall om vinteren... jeg har noe rust som skal sveises til våren... ellers tenkte jeg bare å få bort mest mulig for at d skal se finest ut... og jeg vet d kommer tilbake... men den beste måten for å slippe å pusse det bort og lakkere vær uke liksom... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Pusse det vekk og male på "rustkiller"? Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg vet rusten kommer tilbake... og da vertfall om vinteren... jeg har noe rust som skal sveises til våren... ellers tenkte jeg bare å få bort mest mulig for at d skal se finest ut... og jeg vet d kommer tilbake... men den beste måten for å slippe å pusse det bort og lakkere vær uke liksom... Rst kommer nok bare tilbake om du kjører etter veier som er saltet? Jeg kjører en 92mod opel astra som er rustfri Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 hater saltet... bilen min fra 85 er ikke laget for d Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Som nevnt tidligere, slip så godt du kan og sandblås, også bruker du rustkiller der det trengs. Har du renset godt nok, bør det ikke komme igjen. Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Brunox er et veldig fint middel hvis du lar det få tak å virke litt før du maler over. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Rust er en evig plage for oss som bryr oss om bilene våre. Her er det viktig å skille mellom overflaterust og gjennomrustning. Overflaterust kan pusses vekk, og lakkeres over uten voldsom fare for at det skal komme tilbake. Gjennomrustningen er det verre med, her må man sveise inn nytt metall. En enkel regel sier "Ren bil ruster ikke". Dvs, skal man unngå rust, må man vaske, og det ofte på vinterstid. Salt forverrer situasjonen grundig, men også normal luftfuktighet skaper korrosjon (rust) i stål over tid. Man forebygger dette ved å polere bilen, minst to ganger i året. Bruk da skikkelige saker fra f.eks. Autoglym, Meguiars eller ligende. Ikke kjøp Biltema-dritt, da kan du like godt gjøre jobben 4 ganger årlig. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har en del overflaterust på synligesteder, blant annet under bilen er det en del gjennomrustning, der skal det sveises inn nytt metal i vår/sommer Hvor får jeg kjøpt f.eks Autoglym og Meguiars? Vaske bilen ofte på vinteren har jeg sjønt, men bilen har tidligere gått i trondheim og ikke vært så nøye med.... men jeg skal pusse den opp ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå