Gå til innhold

Erfaring med WLAN løsning fra Meru Networks?

BlackH

Anbefalte innlegg

Pent sakset fra en marketing-foil til Aruba :)

Kan du fortsatt svare meg på mine spørsmål? Du henviser til kilder som du ikke forstår?

Lurer litt på om jeg skal gidde å kaste bort tid på å besvare deg når du ikke tar deg til til å bevare spørsmål, men heller sakser fra en brosjyre. Vet du selv hva disse 'ulempene' medfører? Har du en kilde?

Can you comment on the following weaknesses defined for Meru in the industry?

• Single-channel does not work with Polycom/Spectralink SVP & Cisco SCCP VoWLAN protocols

Og har du dette scenariet slår du av Virtual AP for SSID som disse benytter. Resten kan fortsatt benytte Virtual AP.

• Meru does not support dynamic 802.11abgn channel & power mgmt against interference & noise

Ikke støttet fordi det ikke behøves? Benyttes VirtualAP (noe som er valgfritt) vil alle ha samme kanal og det vil være uhyre merklig å ha dynamisk kanalvalg i et slikt scenario.

• Meru’s Virtual Cell does not support roaming across WLAN controllers

Hvilken utfordring vil det gi deg når en kontroller kan støtte over 500 AP? Konfigureres med redundante kontroller i tillegg så har du heller ingen single point of failure. Og en administrerbar plattform med færrest mulig controllere.

• Meru does not support clients roaming across different VLANs at different controllers (L3 Roaming)

Beskriv hvilket scenario hvor dette er ønskelig? Og igjen, roaming mellom controllere unngår du ved å lage deg et godt design i utgangspunktet.

• To support congregation areas, Meru requires extra APs EVERYWHERE for load-balancing to work

Her ser jeg ikke helt hva som menes? Skal du lastbalansere et område må du ha flere enheter å lastbalansere på? Hvordan det skulle være spesifikt for en leverandør er utenfor min fatteevne.

• Meru violates 802.11 with mixed mode 802.11bg using WMM functions against non-WMM clients

Det er å vri sannheten rimelig langt mot en ønsketenkning. Meru kjører QoS på trafikken, en liten flik at 802.11e, også mot non-WMM-klienter. Det er verken brudd på '802.11' eller et problem.

• Meru requires Foundry OEM (which is AirPatrol OEM) for location & NMS

Direkte feil.

• Meru requires 3rd party solution (a separate overlay of sensors & mgmt) for Wireless IDS/IPS

Feil. Du har samme type filtrering som du har med Aruba, per user og per application. I tillegg kan Meru integreres med de aller fleste NAC-leverandørene (inklusive Cisco).

• Meru offers Fat APs (encryption / decryption, QoS, stateless ACL) with PCs as controllers

Morroklumpen. Dette er *ren* trolling, du vet det?

• By design, single channel single BSSID (Meru’s Virtual Cell) does not support multicast applications

Nå hadde jeg ikke anledning å teste dette, så det kan jeg ikke kommentere. Finner ingenting i dokumentasjonen som bekrefter dette.

• Meru uses proprietary chipsets (by Infenion) to enable Virtual-Cell in AP200

Og betydningen av det? Forklar :) Og hva benytter ditt hjertebarn og hvorfor er det så flott?

• AP150 & RS4000 do not support Virtual-Cell & they are NOT Wi-Fi certified (www.wi-fi.org)

AP150 er sertifisert: http://certifications.wi-fi.org/wbcs_ViewC...product_id=5808

RS4000 er et veldig spesielt produkt, ikke for mainstream. Skal du implementere det så har WiFi-sertifiseringen lite å si, trust me. Vi snakker ikke om et aksesspunkt, men en radioswitch. Denne skal visstno ksendes til sertifisering i fremtiden.

• Meru requires controllers to be installed at the edge with 802.11n, increasing cost & complexity

Feil igjen.

Nå bør du komme med et saklig godt innlegg, og ikke bare oppgulp sakset fra enten tvilsomme (og feilaktige) kilder eller kilder du rett og slett ikke forstår. Religionskriger kan du ta et annet sted, OK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... må si meg imponert over svarene dine tyldum.. eller at du gadd å svare i det hele tatt. For spørsmålene var opplagt sakset ut fra en markedsføringsside, og en del av dem var lett for selv meg å se at var meningsløse argumenter. Blir sånn skittkasting mellom produsentene for å fremheve at "vi er så bra, alle andre er dritt" (de aller fleste ser at det er ren markedsføring som er satt litt på kanten. Mener.. de fleste produsentene skriver slikt når de sammenligner, og.. alle kan ikke ha rett).

Lenke til kommentar

Prøver bare å holde en saklig tone :)

Og ja, de fleste leverandører har en sånn foil om hvorfor konkurrentene suger. Jeg finner disse uhyre uinteressante, mest fordi de inneholde halvsannheter og overdrivelser. Greier ikke produktet ditt å stå på egne meritter kan du bare drasse det med deg videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...