hfthomas Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hei. er en stund siden jeg trakk kabelen i bilen. den går selvfølgelig fra batteriet til bassforsterkeren baki. I stad.. i 7 minus ville ikke bilen starte. motoren gikk ikke rundt når jeg vrei om nøkkelen engang. Så tok jeg ut chippen. egentlig trengte jeg ikke det, får når chippen er problemet går motoren rundt uten å få start. Etter en liten stund tok jeg vekk strømkabelen, og bilen startet. noen som veit hva det er og hva som må ordnes? batteriet var nytt i mai 07 Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Du er sikker på at forsterkeren slår seg av når du stopper bilen og tar ut nøkkelen? For hvis forsterkeren står på konstant trekker jo den strøm, og når det er kaldt så skal det jo ikke så mye til før batteriet blir flatt... Ett forslag iallfall:) Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) jepp, den gjør det Og alle lys som skal lyse lyser. men, kan det være flatt fordet? EDIT: I dag startet den fint(-7 grader), men hadde ikke i kabelen. Endret 14. desember 2007 av spax Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 målte batteriet på 12.1 volt Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 det er litt lite gitt Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 det var når bilen var av da.. skal det være så lite? hvor på dynamoen skal jeg måle? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 hvor stor spenning skal batteriet ha egentlig? Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) spax skrev: hvor stor spenning skal batteriet ha egentlig? Mål på batteriet når bilen er igang, da skal det være ca 14.4 volt. Hvis det ikke er det er dynamoen dårlig, i værste fall kaputt. EDIT: Inlegg nr 100 Endret 15. desember 2007 av DataFjotten Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 spax skrev: hvor stor spenning skal batteriet ha egentlig? Et friskt batteri skal ha en hvilespenning på rundt 12,7V. Prøv å koble fra forsterkeren og se om spenningen stiger da. Eller du kan koble kabelen fra batteriet, kanskje den lekker strøm til jord. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 hmm skal måle etterpå. synd at det er nesten 10 minus ute:P Men, det kan hende den lekker strøm til jord. det hørtes logisk ut. jeg kobla jo kabelen på batteriet fra når jeg ikke fikk starte, og da starta den Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 målte batteriet på 14 volt når den stod på, og 12.1v når den var av.. hmmm... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Er ikke så galt det. Ideelt skal du vel ha nesten 14,5V ladespenning, litt avh. av hva slags batteri du har da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå