Theodorl Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Hei! Jeg har laget et "program" i PHP og MySql som brukes på en local pc med XAMPP og kjøres i en vanlig nettleser. Det jeg lurte på var om det er mulig å lage eller bruke et allerede eksisterende program til å kjøre siden som et vanlig .exe program? Eller om det er mulig å lage en .exe fil eller et annet upakkings verktøy slik at det blir lettere for brukeren å starte programmet for første gang, dvs instalasjon av XAMPP og legge sideinnholdet inn i den rette mappen samt. opprette de databasene som trengs for å drive programmet? (det ble en veldig lang settning) Godtar svar som "nei, det er ikke mulig." eller "ja, det er mulig, men da må du lære deg et eller annet programmeringspråk som C++ osv.." På forhånd takk for hjelpen! Mvh Theo:) Endret 13. desember 2007 av Theodorl Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Det er fult mulig. For linux o.l systemer er det ikke verre enn 'php fil.php' i console eller å dytte inn #!/bin/php på egen linje øverst i fila og gjøre den kjørbar. Husker ikke helt hvordan, men det er fult mulig å hente inn input fra bruker og med php-gtk får man litt GUI også Endret 13. desember 2007 av Ernie Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det er mulig, men den første tanken jeg fikk var hvorfor? Hvis du (etter grundig ettertanke) bestemmer deg for å gjøre det på denne måten bør du være sikker på at den ikke vil kollidere med eksisterende programmer. Se også på XAMPP Light (http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html) Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Du har Wos Presenter, men den koster 99EUR, og jeg er ikke sikker på om det er det du leter etter. Ellers ja - det er mulig å lage en exe-pakke som installerer php, apache (port 8081 + kun tilgjengelig fra localhost?) og mysql, kopierer php-filer til www-mappen, legger til et par databaser i mysql og legger en svarvei til localhost:8081 på skrivebordet ditt. Endret 14. desember 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå