SeaLion Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Vi har alle sett mennesker som blåser flammer og avslutter med å "spise" opp flammen på fakkelen. Men hva er det egentlig de blåser på flammene, og hvordan unngår de å brenne munnhulen og tunga på slutten? Jeg regner med at fakkelflammen er olje-/fettbasert og at det de blåser på er rent vann. Men resten? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Så vidt jeg vet, er disse kulene de "sluker" ganske store, så kanskje flammen rett og slett veldig lett kveles? Det er jo ikke plass til så mye oksygen i munnen når de har den inni, så. Endret 13. desember 2007 av Minus Lenke til kommentar
larstdahl Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg vet ikke hvordan de gjør det angående slukking, men de blåser i hvertfall lampeolje, pyrofluid, eller annet parafinbasert brennstoff som har den egenskapen at det ikke anntennes før det blir forstøvet til mange små partikler(eller gass). Derfor er hele kunsten bak flammeblåsing å kunne sprute ut en stråle som forstøver seg mest mulig. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg fant noe interessant her, bl.a at lampeoljen kan byttes ut med hvetemel: http://www.sjonglering.com/?id=artikkel&artid=19 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå