Gå til innhold

Eier du en Blackberry?


Izzie21

Anbefalte innlegg

Hører mye snakk om Blackberryer, men er det noen som faktisk eier en?

 

Kan dere i såfall fortelle litt? Hvilken modell du har, og hva du er fornøyd/misfornøyd med?

 

Og blir telefonregningen superhøy? (med tanke på mail og trigcom prisene...)

 

Jeg tenker på Blackberry Curve, så er spesielt intressert i erfaringer med denne. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Og blir telefonregningen superhøy? (med tanke på mail og trigcom prisene...)

 

Absolutt ikke. Blackberrys infrastruktur gjør det til at alt som komme frem til Blackberryen er ferdig komprimert. ergo kosnadsbesparende.

 

1mail er ca 2-4KB, så 1mb = 1024KB / 3KB = ca 341 mail.

for og teste dette tokk jeg min privat telefon og min Blackberry, tømte browser cache på begge telefonene.

gikk inn på wap.vg.no på begge telefonene. Blackberry brukte 43.5K. men min andre tlf brukte over 600K.

 

bare for og sette det litt i perspektiv :)

Lenke til kommentar
Men det eksempelt blir dessverre helt feil. :)

Hvorfor det?

 

VG og de fleste største avisene i Norge genererer sine mobilsider utifra hvilken user-agent brukeren har, dvs. hvilken håndsett sluttbrukeren benytter. BlackBerry modeller ligger ikke inne som "støttet" blant mange av de største mobilsidene i Norge, og får derfor servert en mindre og "lettere" variant av mobilportalen, dette gjelder både grafikk og tekstlinker. Til eksempel er logoen på Dagbladet min Nokia E61i får servert 312px bred i motsetning til 168px som er en variant BlackBerry Pearl får.

 

Derfor blir eksempelet feil. Hva gjelder epost derimot er komprimeringen overlegen. :)

Lenke til kommentar
Men det eksempelt blir dessverre helt feil. :)

Hvorfor det?

 

VG og de fleste største avisene i Norge genererer sine mobilsider utifra hvilken user-agent brukeren har, dvs. hvilken håndsett sluttbrukeren benytter. BlackBerry modeller ligger ikke inne som "støttet" blant mange av de største mobilsidene i Norge, og får derfor servert en mindre og "lettere" variant av mobilportalen, dette gjelder både grafikk og tekstlinker. Til eksempel er logoen på Dagbladet min Nokia E61i får servert 312px bred i motsetning til 168px som er en variant BlackBerry Pearl får.

 

Derfor blir eksempelet feil. Hva gjelder epost derimot er komprimeringen overlegen. :)

 

der har du fullstendig rett;)

bestemte meg for og teste andre sider. komplett.no, aftenposten.no, min private hjemmeside.

men alle ga meg samme resultat som sist. self ikke så stor forskjeld. men nok til at det er kostnads besparende, for å ikke nevne, EDGE BB mot 3G Nokia N82/HTC tytn ll var BB like rask. så tror forhånd komprimeringen er inni bildet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...