Gå til innhold

13. desember 2007: Historiens viktigste dag?

Anbefalte innlegg

lathorv: Gore reiser faktisk karbonnøytralt, dvs at penger er investert i diverse prosjekter som vindmøllefarmer i USA slik at tilsvarende Co2 utslipp blir begrenset. Alt i alt skader han ikke miljøet (hvis man tror på det han sier), ettersom DVD-en har nådd ut til mange. For eksempel meg. Jeg så DVD-en, og har forbedret meg en del. Riktignok har jeg lært å ta det han sier med en klype salt, noe jeg har lært fra klimaskeptikere her på diskusjon.Jeg har lært at det finnes to sider av denne saken, men jeg stiller meg på den venstre hovedsaklig. Prøver å være litt minimalistisk, gav for eksempel tøyposer i julegave samt "The Live Earth Global Warming Survival Handbook". Ser ikke at det kan skade akkurat.

Det hadde vært fint om du pressiserte om du siterte eller ikke, ble litt forvirrende med bindestrek.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med vindmølleparker? det er da for helsike ikke noe mer miljøvennlig en atomreaktorer slik jeg ser det.

De tar stor plass, de er dyre i vedlikehold og gir lite strøm, og evnen er avhengig av hvor mye det blåser.

Får meg til å tro at alt dette er bare for å selge vindmøller.

Veldig interessant prosjekt: ITER

Lenke til kommentar

-Ingen utslipp

-Billige

-Du har veldig stort potensial rundt i verden

-De er økonomisk lønsomme. Hvis du mener de er dyre i vedlikehold gi meg en kilde. Jeg tar deg ikke på ordet, og jeg har ikke kjennskap til det.

-Fornybar

De dreper 1 av 10.000 fugler i området per mølle leste jeg etsteds. Lite strøm? Ok. Men nå betaler du for det og det er ikke et kullkraftverk heller da. Visse kompensasjoner må man ta. Selvfølgelig er det avhengig av at det blåser... Man plasserer det ikke hvor som helst heller. Man plasserer de der det blåser og er øde, gjerne til havs.

PS: Så og si ingen ting er miljøvennlig, spørsmålet er hvor miljøfiendlig det er. Vindmøller er nettop gode på det punktet. Atomavfallet må du lenger ut på landet med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...