Gå til innhold

13. desember 2007: Historiens viktigste dag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Kan trådstarter være så vennelig, ja gjerne i beste kristelige ånd, slutte med å angripe personer, og heller fortelle oss hva annet enn personer vi skal diskutere her?

:)

Lenke til kommentar
Jeg har ingenting til overs for klimaskeptikere uten utdanning.

Var den myntet på meg eller klimaskeptikere generelt?

Uansett vil jeg benytte denne anledningen til å påpeke at de med realfagelig bakgrunn ofte er mer skeptiske enn de venstreorienterte organisasjonene og politikerne med humanistiske, filosofiske og miljøvern- utdanninger, samt meteorologer og klimaforskere som i stor grad lever fett på menneskeskapt global oppvarming.

Lytt til ekspertene.

Man er jo ikke "ekspert" om man ikke har det rette, forutinntatte utgangspunktet. Uttrykker man skepsis uansett bakgrunn blir man latterliggjort og angrepet på usaklig vis. Det er åpenbart bare ved å se på f.eks IPCC.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Og jeg ikke for klimafanatikere som ikke har satt seg inn i tingene. Poenget ditt?

Lytt til ekspertene.

Ekspertene er ikke enige fordi det er så utrolig mange faktorer som spiller inn på klimaet. Men som herzeleid sier. Vi burde gjøre vår del for å bevare det og miljøet.

Lenke til kommentar
Og jeg ikke for klimafanatikere som ikke har satt seg inn i tingene. Poenget ditt?

Lytt til ekspertene.

Ekspertene er ikke enige fordi det er så utrolig mange faktorer som spiller inn på klimaet. Men som herzeleid sier. Vi burde gjøre vår del for å bevare det og miljøet.

Lytt til det klare flertallet.

Lenke til kommentar
Flertallet har ikke rett bare fordi det er flertallet. :)

Forøvrig, dere kan holde an personangrepene litt. Om dere ikke oppfører dere vil innlegg bli slettet og advarsler utdelt.

Eh, nei, men flertallet av ekspertene har sannsynligvis rett. Det er i hvert fall irrasjonelt å anta at mindretallet har rett.

Lenke til kommentar

Det er ikke rasjonelt å belage seg på hva et visst antall tror uansett. Det er rasjonelt å basere seg på hva bevisene tilsier.

Et annet eksempel... noe slikt som 90-95% av verdens mennesker er religiøse. Alikevel er de fleste nordmenn, og sansyneligvis de fleste her inne ateister. Godtar dere uskeptisk at gud eksisterer fordi den store majoriteten av mennesker, inkludert "eksperter" som imamer og prester mener det? Eller baserer dere alikevel deres mening på hva DERE tror og vet er riktig og bevisenes stilling? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...