rvenes Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hallo. Eg har kjøpt meg denne boka, og vil høyre den på pc'n --> sterioanlegget mitt. Eg har ikkje vanlig cd-speler til anlegget mitt da det går mest i mp3'r. Men når eg prøver og spele av cd'n i DVD romen min (som er ein 16/40X Pioneer DVD-ROM DVD-1.06) så vil den ikkje lese cd'n i det heileteke. På CD'n står det "CD" som er Compac Disk, og DVD-romen min skal støtte og lese slike plater. Eg var så bortom til ein venn av meg med boka (20 cd-r) og han har ein anna vanlig CD-Rom 48x og ein Plextor Plexwriter 40X/12x/40x brenner. Hjå han ville CD'ane berre virke i Plextor brennern. Er ikkje dette litt merklig? Ligg det noko slags kopi sperre på disse cd'ane eller? Når eg sett cd-n i dvd-romen min så låser maskina seg totalt, og svenske knappen er einaste utveg om ein vil få vekk utforskarn / winamp. Kva skal eg gjere for og få dei til og virke? Kjøpe meg 20 CD'ar og kopiere boka på den brennarn av kompisen min og levere heile boka tilbake i butikken og sei at eg ikkje fekk spelt ho av? Eg gidde ikkje ha "software / meida / audio / whatever " som ikkje går an og bruke i ein godkjent CD einheit! CD-ane virka fint i sterioanlegg cd-spelarn til vennen av meg, men eg har altså ikkje slik cd-spelar som er "stand alone" Under cd-ane så ser det ut som det litt eit slags såpelag på dei... men det er ikkje noko gale med cd'ane fysisk ser det ut som. Kva skal eg gjere? Lenke til kommentar
m`K Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Du blir nok nødt til å gjøre det på den måten ja, desverre. Men husk å forlang penga tilbake når du leverer dem tilbake da, å glem nå ikke å gi mamma en klem før du går ut døra.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Spar meg for komentarene dine i framtida. Useriøst svar. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Beklager at jeg ikke har noe forslag, litt offtopic post: Ikke diss harry potter, greit nok at han er en liten fjortis magikern00b (evt scriptkiddie), men bøkene er bra! Gleder meg villt til den neste boka.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Cornel: Jeg tror jeg har løsningen her. Mellom CD-Rommen og lydkortet skal det gå en ledning. Det er en tynn ledning med fire ledere og en flat svart plugg i hver ende. Denne må være koblet mellom disse plassene for at du skal kunne spille CDer ved å velge "spill av" i explorer. På lydkortet er det tre slike plasser du kan koble ledningen, og de heter "CD", "Modem" og "AUX". Du skal bruke den som heter "CD". (Duh!) Det er bare plass til å koble en CD-Rom til lydkortet, og det er derfor vennen din bare kan spille den av i den ene av leserene. Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har du prøvd å aktivere digital audio? Da kan du nemlig spille lyd-cd'er uten kabelen som JohndoeMAKT snakker om. Vet ikke hva slags operativsystem du har, men i Windows 2000 gjør man det ved å høyreklikke på Min Datamaskin, gå på Egenskaper og enhetsbehandling. Finn så cd-rom'en din, dobbeltklikk på den, gå på Egenskaper og hak av Digital Audio. Hvis ikke det virker så øker sannsynligheten for at det er en kopisperre (kan også være at dvd-rom'en din ikke støtter digital audio. Gjelder særlig hvis det er en litt eldre modell), og da står du fast... Dessverre Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Får spelt av andre "gamle" musikk cd-r heilt fint i den. Maskina låser seg totalt når eg prøver og spele av. Har ikkje den kabelen trur eg, så signala går gjennom flatkabelen. Lurer på om det finnes ein plass på nettet som eg kan laste ned dette gratis, for når det dei selger ikkje virker, må man skaffe seg det på anna vis. Produsenten ( forlaget ) sin feil om eg piratkopierer den greia no. Har levert den tilbake og fått penga i gjen. Gadd ikkje brenne den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå