pcp160 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hvis din motor brenner mye olje vil dette skade lambdasensoren, så hvis du bytter denne uten å også fikse de mekaniske feilene som er årsak til oljeforbruket, vil den nye neppe vare veldig lenge. Hvordan kan det ha seg at den blir ødelagt? Nei altså det er jo en relativt følsom liten tass, og oljen vil lage belegg på den slik at den etterhvert feiler. Akkurat hvor mye som skal til tør jeg ikke si, men jeg vet bare at alt annet en ren eksos på sikt skader sensoren. En annen dings som ikke er spesielt begeistert for oljebrenning er katalysatoren. Samme problem her også, belegg reduserer funksjonen, og i værste fall tetter den seg slik at du mister effekt. Du kan se noen bilder av vanlige feil (bla etter olje) her lambdasensor.co.uk/main/mfaults.htm Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Det er så ille ja. Da skal jeg få onkelen min til å bli med å bytte ventil tettningene. Han har utstyr til det og har gjort det før. Vil få bilen i orden nå. Koste hva det vil, nesten. Fikk enda et problem med eksos "systemet" idag.. Det begynte med lambdasonden, så ventil tettningene.. Og nå mistet jeg ene feste på bakre eksos delen. Så nå henger den på halv fire.. Hva blir det neste Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Idag har jeg målt på lambdasonden. Den begynte på 0.00V og steg til 0.8V +/- 0.05V og stoppet på 0.8V (+/- 0.05V). Det er da bilen står på tomgang. Om jeg gir litt gass, så stiger den til 0.92V, slipper jeg gassen og lar den gå på tomgang igjen faller den til 0.8V (+/- 0.05V) igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå