vgdev Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hei, jeg har en vannkjøt pc(specs i sig). I går så merket at høytalerene bare skurra, så inn i pc-en og der hadde det lagt seg en bitteliten dam med vann oppå lydkortet. (Altså det dryppet fra gjengene på vannblokka på grafikkortet, som stod over lydkortet. Hovedkort er montert ståede.) Slo av pc-en med en gang, vasket og tørket av kjølevannet med vanlig vann. Tørket så lydkortet med hårføneren. Etter jeg hadde skrudd til gjengene på vannblokka, og satt inn lydkortet igjen, prøvde jeg å starte pc-en. Men uten hell. Vitene og lysene gikk på i 1 sek, og så var alt dødt. Prøvde å starte på nytt, men da skjedde det ingenting i det hele tatt. Slo av og på hovedbryteren på psu-en, og startet maskinen. Samme skjedde: Viftene og lysene gikk på i 1 sk før alt ble dødt. Plutselig kom jeg på at jeg ikke hadde satt i pci-e strømkontakten til sjermkortet, og håpet i spenning at det skulle funke nå, men det skjedde ikke noe annet. Prøvde å koble ut alt, utenom de viktige komponentene, men ingenting skjedde. Hva kan være galt? hk, cpu, psu, gpu, osv. Vær så snill å hjelp meg! Takker hjerteligst for svar!! mvh Vgdev Lenke til kommentar
Caze Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Virker jo sannsynlig at ett eller flere komponenter har tatt skade av lekkasjen. Jeg ville skaffet tilgang til skjermkort, lydkort, RAM og PSU og demontert alt. Deretter bygget opp maskinen på nytt (uten vannkjøling), men kun med de "nye" komponentene installert. Hvis den da ikke booter, er det sannsynligvis hovedkortet som har tatt skade. Hvis den derimot booter med de "friske" komponentene, bytt ut en og en del til maskinen feiler. Dermed vil du vite hvilken komponent som er defekt. Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 ja, det er helt klart flere komponenter som er skadet. Men poenget var at pc-en fungerete helt fint selv om det lakk litt på lydkortet, jeg fikk til og med installert windows oppdateringer når jeg slo av pc-en uten at det skjedde noe. Men tenkte jeg skulle gjøre slik som du sier. Men tror jeg går over til luftkjøling igjen. Har surra mye med denne vannkjølingen, så nå orker jeg ikke mer. Så da vil det snart komme noen gode komponenter for salg på bruktmarkedet (Alle blokkene og pumpa er swiftech). Så håper det er noen interesserte Noen som har flere forslag til løsninger?? mvh Vgdev Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå