huf Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 jeg la lastet ned og installerte Mandrake 9.0 i går, og det fungerer helt flott!! Så nå tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på å oppdatere grafikkort driveren min, men det var ikke så enkelt som jeg gjerne skulle trodd... Skal laste ned driveren fra nvidia.com(muligens andre sider)og da støtter jeg på et prob med at jeg vet ikke om jeg har : 1.LINUX IA32 2.LINUX AMD64 3.LINUX IA64 Hva for en skal jeg velge av disse 3? Se hardware under. Takk Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 hvorfor skal du oppdatere driverne til grafikkorete ditt i linux ? Du har uansett ikke bruk for noen super grafikk i linux. Har du fått det til å fungere, ville jeg ikke tuklet noe mere med det... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Du skal ha filane for IA32 Eg antar at du bare har ein prosessor, så då heitar filane du skal ha: NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386.rpm NVIDIA_kernel-1.0-4191.mdk90up.i586.rpm Les txt filen grundig!!!!!! Installasjon i korte trekk: Start eit skal (shell/terminal) og skriv: init 3 Gå til mappa du lasta filane ned til. Skriv: rpm -ivh NVIDIA_kernel-1.0-4191.mdk90up.i586.rpm Skriv: rpm -ivh NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386.rpm Gå til mappa /etc/X11/ Skriv: vi XF86Config-4 Under "Device" så forandrer du: Driver "nv" til "Driver "nvidia" Under "Module" pass på at du har: Load "glx" Under "Module" slett: Load "dri" og Load "GLcore" hvis dei er der. Skriv: init 5 Håper du får det til. 8) Lenke til kommentar
vmlinuz2 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 hvorfor skal du oppdatere driverne til grafikkorete ditt i linux ?Du har uansett ikke bruk for noen super grafikk i linux. Har du fått det til å fungere, ville jeg ikke tuklet noe mere med det... Er det her _virkelig_ ment som en seriøs kommentar av deg? Huffa meg. Vil bare minne på at Unreal Tournament 2003 funka faktisk meget bra i Linux... Og ja da har en lyst på nyeste driverene vel? vmlinuz Lenke til kommentar
huf Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Tusen takk for et flott svar Mr.Elendig!! :smile: Jeg skal prøve det ut i dag og håper på det beste! Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Du må ta en tur til hit: http://www.nvnews.net/vbulletin/forumdispl...p?s=&forumid=14 [/url] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå