Gå til innhold

Nokia N82, SE K850 eller LG Ku990 ?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter med noe av det samme valget. Bortsett fra at jeg ikke vil ha en K850i i gjen :no:

Var glad da jeg fikk levert den tilbake. Aldri hatt så mye tull med en mobil før. Knirket og ga etter i baklokket, touchknappene streiket. Og å kalle det en kameramobil når den tar så dårlige bilder, det er for drøyt. Mulig det var noe i veien med mitt kamera, men bare 1 av omtrent 10 bilder ble tilnærmet ok. Da sammenliknet med en N95. Pluss på at den suger til seg fingermerker som er vanskelige å pusse bort og en god del småbugs.

 

Vurderer derfor N82, Samsung G600 og LG KU990.

 

Har så vidt prøvd G600, og den kjentes veldig solid og fin.

 

N82 kjente jeg på i dag, og den virker veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en n82 igår, helt super telefon. Byttet etter å ha kjøpt en htc s730 som jeg syns var helt fjern (windows mobile suger) Mine 3 siste telefoner har vært sony ericsson og de telefonene har ikke endret seg siden jeg hadde min k700i... :p

Har hatt 6280 og n95 fra nokia og de var jeg strålende fornøyd med angående programvare men jeg likte ikke skyvemekanismen pga slark, men med n82 er jo ikke dette noe problem... Uber tlf rett og slett ;)

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en n82 igår, helt super telefon. Byttet etter å ha kjøpt en htc s730 som jeg syns var helt fjern (windows mobile suger) Mine 3 siste telefoner har vært sony ericsson og de telefonene har ikke endret seg siden jeg hadde min k700i... :p

Har hatt 6280 og n95 fra nokia og de var jeg strålende fornøyd med angående programvare men jeg likte ikke skyvemekanismen pga slark, men med n82 er jo ikke dette noe problem... Uber tlf rett og slett ;)

 

Akkurat det jeg ville frem til også. SE har jo ikke gjort en dritt med design eller funksjoner siden K700o kom, alle de nye modellene er jo egentlig bare en oppgradering spør du meg. Jeg har alltid vært SE-elsker & Nokia-hater,

men face the facts. Nokia tør ihvertfall prøve noe nytt.

 

N82 ER en kongetelefon. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Samsung SGH-G800 på det varmeste og beste, selv om den kan være litt dyr. Har denne mobilen selv. Hvis du vil vite spesifikasjonene til telefonen, så kan du se på DENNE linken.

 

Og husk å se på Video av telefonen under bildet av telefonen der hvis du vil se hvordan menyene er osv.

 

Samsung SGH-G800 er en kvalitets bombe du neppe har sett før, er ikke noe billig jalla plast mobil dette :thumbup:

 

OBS: Det står at mobilen veier 134 g på den linken over, men det er feil, min veier 148 g. Men skal du ha kvalitet, så må man regne med at den også er litt tung :D

 

Kameraet på denne mobilen er bare helt rå. Kan gjerne poste noen bilder som er tatt med telefonen hvis noen av dere vil det.

 

Ellers er MP3 spilleren i telefonen ganske bra, det eneste som jeg kan si er dårlig på Samsung G800, er at den ikke har Equalizer på mobilen og at den mangler 3.5mm uttak på mobilen, men man får kjøpt en slik 3.5mm plug som man kan bruke hvilken som helst 3.5mm headsett på. En slik 3.5mm overgang finner man HER. Og den koster ikke mye den.

 

Eller du kan bruke disse trådløse Stereo Bluetooth headsettene som går via A2DP systemet. Og du kan se hva som er tilgjengelig av A2DP headsett HER.

 

Og ikke ta meg feil, jeg liker Sony Ericsson VELDIG godt. Hadde en Sony Ericsson S700i i ca 4-5 år, men etter at jeg fikk Samsung SGH-G800, så ligger Samsung på 1. plass over gode mobiler. Og Sony Ericsson på 2. plass.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må si meg enig at iPhone er i særklasse når det gjelde software.

Men ikke i nærheten av toppen når det gjelder hardware dessverre :(

Dessuten er den jo ikke offisielt lansert i Norge enda, så du må slite med hacks, den kan ikke oppdateres osv.. Du går nok glipp av en del når du ikke har muligheten for å kjøre siste firmware, og plutselig en dag koblet du den til iTunes på en PC, og den tok auto-update og mobilen din ble "bricket".

 

Jeg selv venter veldig spent på en iPhone Gen 2 :)

Håper den har litt bedre hardware, og faktisk kommer seg til Norge.

Er jo helt tragisk om hver iPhone som kommer ender opp med å være 1år gammel allerede.

 

Når det gjelder G800 så har jo nettopp kamerat på den telefonen fått mye kritikk.

Det er en bra mobil, men det var jo først og fremst med sine 5MP, 3x Optisk zoom osv den skulle slå alle andre på kamerafronten. Den gang ei, Amobil osv videre sier jo at N82 og K850i tar bedre bilder, og at G800 skuffer stort i sitt eget element. Altså på kameraet.

 

N82 har jo også en voldsomt god opptaksfunksjon.

Jeg ville helt klart gått for en N82 om lommeboka tillot det :)

 

Eller kanskje en N95 8GB, men den er jo voldsomt overpriset dessverre.

Er minimalistisk bedre enn N82, men koster jo en god del mer.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg har testet både Nokia N82 og LG KU990 og synes ingen av disse er noe slarkete.

Har prøvd LGen mest og synes at den er ekstremt velbygd.

For å si det sånn. Skal du ha en mobil med mye under panseret så går du for Nokia N82,

men vil du ha ein mobil du har touch og 120 FPS, sånn små kosefunksjoner så gå for Viewty.

Den har et veldig lett operativsystem og alt er lett å bruke. Touchen er også relativt imponerende,

, men ikke forvent touch teknologien til iPhone.

 

Etter slik jeg mener er at du ikke trenger halvparten av det som er i Nokia N82, den har så mye at alt kommer ikke til å bli brukt engang. Slik har det vært med meg.

 

Men hvertfall, lykke til med kjøpet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...